۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۳۵۷
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

جامعه امروز نیازمند آشنایی بیشتر با اندیشه های انتظار است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، دور شدن از معنویت را از عوامل ناامیدی برشمرد و گفت: اعتقاد راسخ به وعده‌های الهی و باور داشتن امر ظهور موجب امید و شادابی انسان می‌شود.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری جشن نیمه شعبان در امامزادگان شاخص مازندران خبر داد و گفت: این جشن ها با حضور عاشقان و محبان ائمه اطهار(ع) اعم از اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می شود.

 

وی، اندیشه انتظار و مهدویت را یکی از اصول اصیل اسلامی دانست و با بیان این که برخی‌ها با حمایت‌های دشمنان در تلاش هستند این اندیشه متعالی را تضعیف کنند،گفت: ترویج خرافه، بدعت و عرفان‌های دروغین در جهت کمرنگ‌کردن اندیشه مهدویت صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که آشنایی جامعه با اندیشه های انتظار ضعیف است، بیان داشت: باید در گام نخست اطلاعات ذهنی عموم جامعه نسبت به مسائل ظهور و مهدویت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

 

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی در این ایام باید در جهت بالا بردن معرفت و شناخت مردم نسبت به امام زمان(عج) و موضوع مهدویت و انتظار باشد.

 

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: برنامه های جشن نیمه شعبان بهترین فرصت برای تبیین موضوع مهدویت در جامعه بویژه در بین نسل جوان به شمار می رود که دستگاه های فرهنگی باید نسبت به تحقق این موضوع اهتمام ورزند.

 

وی تحقق وعده‌ الهی در مورد ظهور منجی و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌ ظهور را از صفات منتظران برشمرد و تأکید کرد: منتظر واقعی کسی است که با عمل به دستورات اسلام در راستای احیای معارف اسلامی تلاش کند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، انتظار فرج و دعا برای ظهور امام زمان(عج) را عامل گشایش در امور انسان ها برشمرد و گفت: بر اساس روایات، دعا برای فرج امام زمان(عج) موجب گشایش کار انسان‌ها است.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که مؤمنان باید معرفت خود را نسبت به امام زمان(عج) افزایش دهند، ادامه داد: زیرا کسی‌که امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

 

وی دور شدن از معنویت را از عوامل ناامیدی برشمرد و گفت: اعتقاد راسخ به وعده‌های الهی و باور داشتن امر ظهور موجب امید و شادابی انسان می‌شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تلاش‌های غرب در ایجاد ناامیدی در مردم تأکید کرد: دین اسلام دین کامل و جامعی است و برای کوچکترین امور احکام دارد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات