۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۲۷۴
داور سوگواره هنر عاشورایی:

سوگواره هنر عاشورایی عظمت حماسه کربلا را جهانی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ داور چند دوره سوگواره هنر عاشورایی گفت: در دوره‌های گذشته جشنواره هنرمندان ارامنه نیز آثار خود را به دبیرخانه ارسال می‌کردند که این برقراری ارتباط سایر ادیان با این موضوع، نشانگر عظمت و گستردگی حماسه عاشورا است.
تقي زاده
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد آقا قلی‌زاده داور چند دوره سوگواره هنر عاشورایی گفت: راهی که دبیرخانه جشنواره در بین المللی کردن جشنواره پیش گرفته قابل تقدیر است؛ البته باید توجه داشت اینکه فکر کنیم این جشنواره بین المللی شده است و باید کل جهانیان را دربر گیرد، تصوری غلط است؛ چون واقعه کربلا مخصوص شیعیان است و جایگاه آن در میان اهالی تشیع معنا پیدا می‌کند. البته این مسیر شاید راهی باشد تا به وسیله هنر، هنرمندان سایر کشورهای غیرمسلمان نیز نسبت به نهضت حسینی شناخت کسب کنند.


داور سوگواره هنر عاشورایی ادامه داد: در دوره‌های گذشته، عده‌ای از هنرمندان ارامنه آثار خود را به جشنواره فرستاده بودند و از آنجایی که بخشی از این جشنواره به ارتباط هنرمند با موضوع جشنواره برمی‌گردد، مشاهده کردیم که این هنرمندان ارتباط حسی خوبی با موضوع برقرار کرده بودند که این موضوع، عظمت و گستردگی حماسه عاشورا را می‌رساند.


وی که تاکنون تجربه‌های زیادی را از حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بین المللی در کارنامه هنری خود ثبت کرده است، درباره راهکارهای سریع‌تر پیمودن مسیر بین‌المللی جشنواره این‌طور بیان کرد: دبیرخانه قوی و منظم برگزار شدن زمان جشنواره یکی از مواردی است که در جشنواره‌های بین‌المللی همواره رکن اساسی آن به شمار می‌رود. اگر در زمان این سوگواره نیز بخواهد مثل سایر جشنواره‌های داخلی، خللی وارد شود، مطمئناً استقبال خوبی از آن صورت نمی‌گیرد.


وی ادامه داد: عاشورا یک موضوع تاریخی و مهم در جامعه شیعیان کشور است که باید دبیرخانه جشنواره با لحاظ کردن این موضوع به انتخاب داورانی معتقد بپردازد و همچنین با انتخاب کردن داوران بین‌المللی شیعه در هرچه بهتر برگزار کردن جشنواره بکوشد.


این گرافیست کشورمان درباره ایراداتی که به تکراری بودن داوری بعضی جشنواره‌ها وارد می‌شود، گفت: در خیلی از موارد تکرار داوران در دوره‌های متعدد جشنواره نه تنها ایراد نیست بلکه به داوران کمک می‌کند تا با تجربه حضور خود متوجه سیاست‌های برگزار کننده شوند و هم آن اثاری که ارتباط خوبی با موضوع جشنواره برقرار کرده‌اند را انتخاب کنند./1322/د101/ف
ارسال نظرات