۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۶۴۰۲۷
وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

دستگیری تیم های تروریستی مرتبط با داعش/ مبارزه با فساد اقتصادی را رسالت خود می دانیم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با بیان این‌که وزارت اطلاعات مظهر القای رعب در دل دشمنان است، گفت: با هم افزایی که وزارت اطلاعات با جامعه اطلاعاتی، نیروهای نظامی و دستگاه قضایی دارد به لطف خدا شاهد هستیم که تمام توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.
حجت الاسلام محمود علوي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: وزارت اطلاعات تلاش می‌کند با تحلیل‌هایی که نسبت به قضایا دارد و اطلاعات گسترده و نظر سنجی علمی، بحران‌ها و چالش‌های پیش رو را شناسایی و به موقع به مسؤولان و مقامات کشوری هشدار و راهکارهای مقابله با آنها را نیز ارائه کند.


وی  با بیان این‌که راهبرد وزارت اطلاعات برگفته از «اشداء علی‌الکفار و رحما بینهم» است، گفت: به فرموده رهبر انقلاب دایره رحما بینهم جذب حداکثری و اشداء علی‌الکفار دفع حداقلی است.


وزیر اطلاعات با تأکید بر این‌که وزارت اطلاعات مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عنوان یک رسالت می‌داند، ابراز کرد: تا کنون هزاران هکتار از زمین‌های بیت‌المال که از سوی افراد سودجو به صورت غیر قانونی تصرف شده به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و به بیت‌المال مسترد شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد:‌ باید با فساد برخورد شود تا امنیت سرمایه‌گذاری آسیب نبیند.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که وزارت اطلاعات مردم محور است،‌ افزود: امروز وزارت اطلاعات در جهت تحقق اطلاعات 80 میلیونی در حال حرکت است.


وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که برخی با نام وزارت اطلاعات به اخاذی و سوء استفاده می‌پردازند، گفت: از مردم می‌خواهیم اگر با این موارد مواجه شدند موضوع را به ستاد خبری وزارت، اطلاع دهند.


وی با تأکید بر این‌که دشمنان جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای ضربه به نظام و به چالش کشیدن کشور به کار گرفته‌اند، گفت: سرویس های اطلاعاتی دشمن و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل و برخی از سرویس‌های جاسوسی منطقه تمام تلاش خود را می‌کنند که امنیت یک جای کشور را به چالش بکشند تا صدای انفجاری از جمهوری اسلامی همچون برخی از کشورهای منطقه شنیده شود.


وزیر اطلاعات ادامه داد:‌ با هم افزایی که وزارت اطلاعات با جامعه اطلاعاتی، نیروهای نظامی و دستگاه قضایی دارد به لطف خدا شاهد هستیم که تمام توطئه‌های دشمنان خنثی شده و هرجا نیت صدمه زدن به امنیت مردم نظام اسلامی را داشتند در پنجه قدرتمند دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات گرفتار شدند.


حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با بیان این‌که به لطف خدا، همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، نظامی و قضایی و با اشراف فراگیر اطلاعاتی، دشمن در چنگ جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: دشمنان هرجا به سمت توطئه‌ای رفته اند تحت اشراف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بوده اند.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان نقطه کور ندارد، بیان کرد: دشمن در همه جا تحت اشراف اطلاعاتی فرزندان شما در سنگر مجاهدت خاموش و سربازی گمنام است.


وی با اشاره به این‌که روزی نیست که توطئه‌ای از سوی دشمن از سوی سربازان گمنام امام زمان خنثی نشود، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیز ده‌ها توطئه خنثی و تروریست‌ها به کیفر جنایات خود رسیدند؛ در روز قدس سال گذشته توطئه عملیات انتحاری در راهپیمایی این روز در شیراز و زاهدان کشف شد و عاملان آن دستگیر و برخی نیز به هلاکت رسیدند.


وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که یک گروهگ ترویستی در زاهدان یک شمشیر باز بین المللی را برای اخاذی به گروگان گرفتند، گفت: با برنامه‌های اطلاعاتی هوشمندانه سربازان گمنام این گروه شناسایی و زیر ضربه رفت و آن فرد آزاد شد؛ این گروهک برنامه چندین عملیات انفجاری را نیز در مشهد مقدس داشت که توطئه آنها در نطفه خفه شد.

 

وی بیان کرد: عناصر تکفیری و تروریستی که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و بعد انفجار بمب در قم و حرم حضرت معصومه را داشتند شناسایی و زیر ضربه قرار گرفتند.


وزیر اطلاعات ادامه داد: هسته ها و تیم های مرتبط با داعش یکی بعد از دیگری کشف شدند، امکانات آنان ضبط و نفراتشان زیر ضربه قرار گرفت و امروز با تمام مساعدتی که از طرف سرویس های دشمن می شود یک گوشه از خاک ایران را به ناامنی بکشانند تا به امروز موفق نشده اند.



حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با تأکید بر این‌که دشمنان با کمک سرویس‌های جاسوسی به دنبال این هستند که گوشه‌ای از ایران اسلامی را به نا امنی بکشانند، اظهار داشت: دشمنان تا الآن موفق نشده‌اند و این امری تصادفی نیست و همدلی، همزبانی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، نطامی و قضایی موجب خنثی شدن توطئه‌های ضد امنیتی دشمنان شده است.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ چندین عملیات علیه یک جریان ضد انقلابی و تروریستی در غرب کشور صورت گرفت و نفرات موثر آن ها به هلاکت رسیدند؛ چندی پیش سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان در جنوب شرق کشور زیر ضربه قرار گرفت که تیم‌های زیادی را برای عملیات‌های انتحاری آماده کرده بود.


وی با اشاره به عملیات‌های وزارت اطلاعات در آزادسازی گروگان‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، گفت: وزارت اطلاعات به مظهر القای رعب در دل دشمنان تبدیل شده است.


وزیر اطلاعات تأکید کرد: وزارت اطلاعات با اشراف فراگیر خود تمام حرکات دشمنان را زیر نظر دارد و هرجا که دشمن قصد توطئه داشته باشد، باز شکاری وزارت اطلاعات بر آنها فرود آمده و آنها را در چنگال قدرتمند خود می‌گیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در پایان گفت: امیدواریم این خدمات قلب امام زمان(عج)، رهبر عزیرمان، خدمتگزاران نظام و مردم عزیز را شاد و بستر را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کند./927/پ202/ج

ارسال نظرات