۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۶۳۹۷۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

پشت سر گفت‌وگوهای دینی جنگ صلیبی نرم نهفته است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این­که پشت سر گفت‌وگوهای دینی جنگ صلیبی نرم نهفته است، گفت: پاپ و کلیسا به دروغ چهره محبت و رحمانیت از خود نشان می‌دهند تا دینشان، دین رحمانی تصور شود، اما در حقیقت پشت صحنه جنگ‌های بین مذاهب هستند.
حجت الاسلام و المسلمين علي اکبر رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین علی­اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در نشست هم اندیشی«جوان امروز؛ مخاطب شناسی و نیازسنجی» که در سالن اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، به سخنرانی درباره پیچیده بودن جوانان پرداخت و خاطرنشان کرد: جوان به دو معنا مسأله جهان است؛ یکی به این معنا که جوان معضل جهان امروز است و جهانیان جوان را مسأله­شان می دانند و تلاش می­کنند که از این مشکل رها شوند؛ معنای دیگر این­که جایگاه اهتمامات اصلی و عظیم جهانی جوانان هستند؛ تمام قدرت­های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان در مقام این هستند که بر این عنصر مسلطه شده و سیطره پیدا کنند و او را تصرف و در او تصرف کنند.

 

برخی می­خواهند نفسانیات جوانان را تقویت و برجسته کنند

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این­که برخی می­خواهند نفسانیات جوانان را تقویت و برجسته کنند، اظهار داشت: راهی که همه جهان می­روند، متناسب با این تلقی است و به جای آن که جوان را فرصت قلمداد کنند، تهدید می­انگارند و راه­هایی می­روند که جوانان را ویران می­کند؛ می­خواهند نفسانیات جوانان را تقویت و برجسته کنند و آن­ها را مسأله اصلی کنند و از شیوه­های گوناگون پیچیده نیز در این زمینه استفاده می­کنند.

 

وی افزود: سرمایه­گذاری­های بسیاری برای مسابقات ورزشی می­کنند، آیا داعی اصلی این سرمایه­گذاران، قدرت­های اقتصادی و منابع ثروت و تکاثر این است که این همه مسابقه در سطح جهان راه بیندازند و آن چنان که گویی فوتبال مسأله اول بشریت است؟

 

باید ورزشی­های محلی جایگزین ورزشی­های خشونت بار شود

حجت­الاسلام والمسلمین رشاد درباره این­که باید ورزشی­های محلی جایگزین ورزشی­های خشونت بار شود، تصریح کرد: آیا این سرمایه­گذاران دلشان برای جوانان می­سوزد و می­خواهند ورزش را ترویج کنند؟ اگر نیتشان این باشد، به جای اصرار بر ورزش قهرمانی، بروند بر روی ورزش میدانی و مردمی و توده ای و محلی سرمایه­گذاری کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این همه برجسته کردن قهرمان­ها در مسابقات معنی­دار است و در این زمینه کانون­های ثروت، قدرت، فرهنگ و دیانت در خدمت است.

 

منابع ثروت و تکاثر سعی می­کنند به آوازه­جویی و شهرت­طلبی جوانان دامن بزنند

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این­که منابع ثروت و تکاثر سعی می­کنند به آوازه­جویی و شهرت­طلبی جوانان دامن بزنند، یادآور شد: یک سری ویژگی­هایی در جوان است که در تعابیر بزرگان دین سخنانی در این باره وجود دارد که حاکی از این واقعیت­ها است که باید مدیریت شود.

 

وی درباره دامن زدن به قوه غضبیه جوانان خاطرنشان کرد: دامن زدن به ورزش­های خشن که به قصد کشت، حریف را می­زنند که انسان از دیدن چنین فیلم­هایی اذیت می­شود و فیلم خشونت­آموز و خشونت­آمیز و بازی‌های خشونت بار برای این است که هم قوه غضبیه را تقویت کنند و هم به صورت غلط این قوه را اشباع کنند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین رشاد اظهار داشت: دامن زدن از هراس از غیر، اسلام، شرعیات، ایران، تشیع، دشمن­سازی­های کاذب و جبهه­بندی­های دروغین که چه کسی دشمن است و در نهایت به وضعیتی که مشاهده می‌شود، منتهی شده و زمانی جنگ­های صلیبی به راه افتاد و امروزه جنگ­های صلیبی صهیونیستی به راه انداخته­اند.

 

پشت سر گفت‌وگو های دینی یک جنگ صلیبی نرم نهفته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروزه نیز به جنگ­ها دامن می­زنند و آن زمان پاپ آمده بود و فتوا می­داد و علنی بود، اما اکنون پاپ، رهبران مذاهب و کلیساهای بزرگ پشت صحنه­اند و مجوز می‌دهند که جنگ­های خیرخواهانه به راه بیندازند و از طرف دیگر می­گویند بیایید گفت و گوی دینی انجام دهیم که دینشان دین رحمانی تصور شود؛ در حالی که در پشت این جنگ­ها مسیحیت وجود دارد و دروغ می‌گویند؛ یعنی پاپ و کلیسا چهره محبت و رحمانیت را از خود نشان می­دهند که بیایید با هم سخن بگوییم و نتیجه ای را ندارد و پشت سر این گفت و گو های دینی یک جنگ صلیبی نرم نهفته است.

 

مخاطب شناسی راهی در برابر دامن زدن به تقویت شهوانیات جوانان است

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: باید مسأله­مان در برابر دامن­زدن به نفسانیات، تقویت شهوانیات و رقابت بر سر تصرف این عنصر و در این عنصر، مخاطب شناسی باشد.

 

وی پس از بیان روایاتی از اهل بیت(ع) درباره جوانان افزود: جوانان گوهر و سرمایه­اند و به فطرت الهی نزدیک­ترند؛ توصیه پیامبر(ص) این بوده است که جوانان را دریابید و آنها را اهتمام کنید؛ جوان بسیار پیچیده است و ما مخاطب را نمی­شناسیم، بنابراین نمی­توانیم ارتباط برقرار کنیم.

 

مسأله­شناسی جوانان

حجت­الاسلام والمسلمین رشاد گفت: حقیقتا مسأله جوانان و نیاز واقعی او چیست؟ هر آنچه را او می­طلبد، نیازش نیست و توهم، خطا و القا شده است.

 

باید بتوانیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسأله جاذبه درباره جوانان پرداخت و تصریح کرد: بازار در همین سال­های اخیر کتاب­هایی را پیدا کرد که دورترین و پر فاصله­ترین از لحاظ محتوا، موضوع و جهات ارزشی بود؛ پرفروش­ترین کتاب­ها در این زمان، کتاب­های دوران دفاع مقدس است و چه طور می­شود که کتاب «دا» تیراژ میلیونی پیدا می­کند؟ چیزهایی که گمان می­کنیم مسأله­ مردم و دغدغه­شان نیست، برایشان جاذبه پیدا می‌کند و باید بتوانیم جاذبه ایجاد کنیم و به زبان آنها سخن بگوییم./822/پ201/ی

ارسال نظرات