۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۶۰۱
آیت الله مجتهد شبستری:

اجرای فرامین رهبری خواسته ملت ایران از تیم مذاکره کننده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با بیان این‌که معلوم نیست مذاکرات به نتیجه برسد و هر روز دشمنان ادعای جدیدی را مطرح می کنند، گفت: ملت ایران انتظار اجرای فرامین رهبری را از تیم مذاکره کننده دارد.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی کشور ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج)، با بیان اینکه در راس سازمان شما  کلمه جهاد وارد شده است، گفت: جهاد در اصطلاح به معنای مبارزه با دشمنان است، جهاد فروع فراوانی دارد که در کتب فقهی وارد شده است اما در لغت جهاد به معنای تلاش با مشقت است، بنابراین کار معمولی و بدون سختی جهاد نام نمی گیرد.


وی افزود: جهاد تمام حوزه های اقتصادی و جهاد در میدان رزم را شامل است و جهاد علمی و فکری که تلاش وافری را می طلبد خود از مصادیق جهاد است، جهاد دانشگاهی یکی از مصادیق بارز جهاد لغوی است چرا که توأم با جد و جهد در مسیر علم و پژوهش است.


عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: از بدو تاسیس جهاد دانشگاهی این سازمان با فراز و نشیب هایی رو به رو بود تا آنجایی که حتی مخالفانی داشت و نمی خواستند کشور در حوزه علم و فناوری به توسعه و پیشرفت دست یابد.


وی ادامه داد: امام راحل تحول در تمام امور را مد نظر خود داشتند، مکرر می فرمودند که اگر ما اراده کنیم می توانیم؛ توان ما در گرو خواست و اراده ما است، باورتان باشد که خود ما هم می توانیم صنعت و فناوری و علم داشته باشیم این باور بر توانایی ما می افزاید.


امام جمعه تبریز تاکید کرد: تاسیس جهاد دانشگاهی پی ریزی شد تا پلی میان دانشگاه و صنعت باشد، از زمان تاسیس جهاد دانشگاهی نهاد مذکور در حد زیادی در زمینه های مختلف به موفقیت های علمی فراوانی دست یافته است.


وی با اشاره به اساسنامه تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: از جمله اهداف تاسیس جهاد، گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خودکفائی است، این در حقیقت چراغ راه شکوفایی کشور و بسیار کارساز است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: توسعه امور فرهنگی و پژوهشی از طریق همکاری دانشگاه و حوزه و سایر نهادهای فرهنگی به ویژه برای نسل جوان از دیگر بندهای اساسنامه جهاد است، بنابراین حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی محدود به مسائل صنعت نمی باشد و مسائل فرهنگی را نیز شامل است.


وی ابراز داشت: پرچم دار این ابتکارات از آن مسلمانان است و غرب درحقیقت کاسه لیس تمدن اسلامی وخان گسترده علوم اسلامی اسلامی است منتها جدیت داشته و پیش رفته اند و کشورهای اسلامی را عقب نگه داشته اند در هر حال پرچم دار علم و فرهنگ، ایران و اسلام بوده است.


آیت الله شبستری ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب، افزود: پیشرفت هایی نصیب ما شده است اما بیش از این ها انتظار می رود و ضروری است متناسب با جنبه ایرانی که جوانان ایران از استعداد بالائی برخوردارند و جنبه اسلامی که خود مشوق علم آموزی است، باشد.


وی با اشاره به اینکه درمان ناباروری در کشور در گذشته امکان پذیر نبود، گفت: اما امروز با تلاش ها و جهاد دانشگاهی ناباروری در حد نرم جهانی در کشور درمان می شود و مسأله سلول های بنیادی نیز خود از برکات جهاد دانشگاهی است. درمان رزمندگان شیمیایی و ساخت آنتی بادی علیه گازهای عصبی و موارد بسیاری دیگر که به وسیله این نهاد بومی سازی شده است از دیگر اقدامات این نهاد است.


رییس مجمع جهانی اهل بیت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بازدید از پژوهشگاه رویان جملات ارزنده ای را ایراد فرمودند و بیان داشتند که جهاد دانشگاهی می تواند با فعالیت های فرهنگی قشر جوان را در داخل دانشگاه ها هدایت و پخته و در خط صحیح فکری راهنمایی کند که در حقیقت اشاره به دو بعد مذکور در اساسنامه است.


وی تاکید کرد: در این شرایط تحریم و زیاده خواهی های طرف مقابل که معلوم نیست مذاکرات به نتیجه برسد و هر روز ادعای جدیدی را مطرح می کنند و بازجویی از دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی را شرط می کنند که رهبر انقلاب نیز با صراحت در مقابل این زیاده خواهی ها ایستاده است، جهاد دانشگاهی لازم است تلاش بیشتری داشته باشد.


امام جمعه تبریز در خاتمه تصریح کرد: لازم است مسأله اقتصادی درون زا باشد و با مدیریت جهادی در راستای اهداف کشور و توسعه نظام اسلامی و با همدلی میان آحاد مردم مسائل کشور در درون حل شود./854/پ202/ب4

ارسال نظرات