۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۶۳۶۰۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

بصیرت طلاب، حوزه‌ها را به خط مقدم عمل به رهنمودهای رهبری تبدیل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: اگر حوزوی ها دارای بصیرت باشند، حوزه ها تبدیل به خط مقدم رهنمودهای رهبری می شود و افراد بصیر کسانی هستند که شرایط را به خوبی درک می کنند و به خوبی نیز عکس العمل نشان می دهند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار با مدیران و معاونان حوزه های علمیه خوهران قزوین گفت: ارزش و اهمیت هر حوزه ای به نشاط آن بستگی دارد که این موضوع باید هم در حوزه خوهران و هم حوزه برادران قزوین مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: داشتن نشاط علمی، نیازمند عوامل و زمینه های متعددی و بدون برنامه ریزی و تأمین این زمینه ها رسیدن به آن غیر ممکن است و به این منظور باید اول خود مسئولان حوزه دارای نشاط علمی لازم باشند تا طلاب هم در این زمینه فعالیت داشته باشند.

 

امام جمعه قزوین از نشاط معنوی به عنوان نیازمندی دیگر حوزه علمیه قزوین نام برد و افزود: در زمان های سابق وقتی طلبه ای در درس اخلاق عالم و فرد صاحب نفسی شرکت می کرد تا هفته ها تأثیر آن بر روی فرد باقی می ماند و این معنویت در مطالعه و ارتباط طلاب با دیگران نیز اثرگذار بود.

 

وی اضافه کرد: عاملی که به حوزه های نشاط معنوی می دهد درس های اخلاق تاثیر گذار است که در حال حاضر حوزه ها به شدت نیازمند این موضوع هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی داشتن بصیرت را به عنوان نیاز دیگر حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: کسی که بصیرت نداشته باشد به راحتی تن به ذلت می دهد که متاسفانه برخی اوقات مشاهده می شود که افراد بی بصیرت در حوزه ها حضور داشته و در مواقعی که باید قاطعانه عمل کنند یا ساکت هستند و یا منفعلانه عمل می کنند.

 

وی افزود: اگر حوزوی ها دارای بصیرت باشند، حوزه ها تبدیل به خط مقدم رهنمودهای رهبری می شود و افراد بصیر کسانی هستند که شرایط را به خوبی درک می کنند و به خوبی نیز عکس العمل نشان می دهند.

 

در ادامه مدیر حوزه های علمیه خواهران قزوین اظهار کرد: مدارس علمیه بر اساس مصوبه شورای مدیریت حوزه های علمیه باید زیر نظر هیأت امنا اداره شود که حوزه های علمیه خواهران قزوین هم نیازمند این است که با تشکیل هیأت امنا فعال در راه عمل به مصوبه مرکز مدیریت حرکت کند.

 

حجت الاسلام رضا کاظم لو خاطرنشان کرد: مدارس علمیه خواهران قزوین جوابگوی طلاب نیست و برای استفاده از تمام ظرفیت های افراد علاقمند به تحصیل، نیازمند تاسیس و راه اندازی مدارس علمیه جدید در سطح استان و به خصوص شهر قزوین هستیم./955/د101/ح

ارسال نظرات