۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۶۳۲۰۲
مشاور دبیر ستاد احیای امربه‌معروف خراسان جنوبی مطرح کرد؛

نقش محوری خواهران طلبه در احیای فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مشاور دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بابیان این‌که خواهران طلبه نقش محوری در احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر دارند، گفت: با توجه به این‌که نیمی از اعضای جامعه را زنان تشکیل داده وزنان مربی تمام جامعه بشری هستند فعالیت خواهران طلبه در ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر ضرورت زیادی پیداکرده است.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدرضا رفیعی، مشاور دبیر ستاد و مسؤول تذکر لسانی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه ستاد در جمع خواهران طلبه با بیان این‌که خواهران طلبه نقش محوری در احیای فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر دارند، گفت: با توجه به این‌که نیمی از اعضای جامعه را زنان تشکیل داده و زنان مربی تمام جامعه بشری هستند فعالیت خواهران طلبه در ستادهای امر به ‌معروف و نهی از منکر ضرورت زیادی پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه دشمن زنان را به ‌صورت مستقیم مورد هجمه‌های فرهنگی خود قرار داده است، تصریح کرد: اگر خواهران طبقه در این زمینه وارد نشوند به ‌زودی دشمن از طرق مختلف سبک زندگی غربی و فرهنگ برهنگی را در سطح جامعه نهادینه خواهد کرد.

 

مشاور دبیر ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: از تمامی گروه‌های تذکر لسانی پشتیبانی و حمایت لازم از نظر قضایی و امنیتی انجام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ تذکر لسانی اشاره کرد و افزود: تذکر لسانی واجب فراموش‌شده‌ای است که طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جامعه اسلامی امروزی ضرورت احیای آن و عمل به آن بسیار محسوس است.

 

وی ادامه داد: در راستای اجرای تذکر لسانی گروه‌های 10 نفره در حال تشکیل و سازمان‌دهی است که در مکان‌هایی لازم به وظیفه خود عمل می‌کنند.

 

مشاور دبیر ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در تشریح جزئیات سازمان‌دهی گروه‌های تذکر لسانی گفت: هر پنج گروه از این گروه‌های 10 نفره یک ناحیه تشکیل می‌دهند و هر هفت ناحیه، یک منطقه را تشکیل می‌دهد و زیرمجموعه ستاد شهرستان فعالیت خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه قانون‌گذار در طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت‌های قانونی لازم را پیش‌بینی کرده است، گفت: از کلیه گروه‌های تذکر لسانی، پشتیبانی و حمایت لازم از نظر قضایی و امنیتی انجام خواهد شد.

 

شایان ذکر است، در این نشست جزئیات قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، جایگاه ستاد، موضوعات مورد تأکید در اجرای تذکر لسانی تشریح و مورد بحث قرار گرفت و همچنین از خواهران طلبه خواسته شد هر چه سریع‌تر اعضای گروه‌ها را به ستاد معرفی کرده تا هرچه سریع‌تر گروه‌های طلاب خواهر هم مانند برادران در سطح استان فعال شود./968/پ202/ح

ارسال نظرات