۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۶۲۸۳۸

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) در کاشان از برگزاری هفتمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در شهرستان کاشان همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت در مرداد ماه امسال خبرداد.
اخبار كوتاه فرهنگي

روح الله توکلی مدیرعامل مؤسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: فراخوان ارسال آثار به هفتمین جشنواره ملی آه و آهو با محوریت امام رضا(ع) در کاشان آغاز شده است و علاقه مندان به حضور در این جشنواره می توانند سروده ها و نقاشی های خود را تا ابتدای تیرماه امسال به سایت مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان ارسال کنند.

 

وی افزود: در این فراخوان هر نفر شرکت کننده می تواند پنج اثر در زمینه القاب و احادیث امام رضا(ع)، نقاره خانه، گنبد طلا، پنجره فولاد و کرامات امام رضا ارسال کند.

 

توکلی یادآور شد: در بخش فراخوان داستان های کوتاه 88 کلمه ای با موضوع اخلاق رضوی، سفرهای رضوی و سیره رضوی هر یک از شرکت کنندگان می توانند سه اثر ارسال کنند.

 

مدیرعامل مؤسسه خادمان حضرت امام رضا(ع) درکاشان همچنین از نخستین فراخوان دانش آموزی هفتمین جشنواره فرهنگی آه و آهو خبرداد و یاد آورشد: در نخستین فراخوان دانش آموزی و در بخش سرود رضوی با محوریت امام رضا(ع) دانش آموزان پسر در تمامی مقاطع تحصیلی و دانش آموزان دختر در مقطع پیش دبستانی می توانند آثار خود را ارسال کنند.

 

به گفته وی به رتبه برتر این بخش از جشنواره ضمن اهدای تندیس جنشواره و لوح یاد بود در برنامه های هفتمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو کاشان اجرای سرود خواهند داشت.

 

توکلی با اشاره به این که  در بخش نقاشی رضوی با موضوع یک نقاسی از یک حدیث امام رضا(ع) ، شرکت کنندگان باید یک حدیث از امام رضا(ع) را به تصویر بکشند یادآور شد: هر نفر شرکت کننده می تواند 3 اثر در ابعاد 40 در 30 به دبیرخانه ارسال کند.

 

وی افزود: به هشت نفر از آثار برتر بخش نقاشی، تندیس جشنواره و لوح یاد بود اهدا خواهد شد و آثار برتر در دهه کرامت نمایش داده خواهد شد.   

 

مدیرعامل مؤسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) درکاشان یاد آورشد: به بهترین و برترین آثار ارسال شده تعداد هشت  کمک هزینه مشهد مقدس و تندس جشنواره اهدا خواهد شد.

 

شایان ذکر است: هفتمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در شهرستان کاشان همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت در مرداد ماه امسال با همکاری مدیریت آموزش و پرورش کاشان، برگـزار می شود.

 

قصه های قرآنی در قالب هنر نمایش و تئاتر، جذاب و هدایت گر است

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: مفاهیم و قصه های قرآنی می تواند در قالب هنر نمایش و تئاتر برای نسل جوان هم جذاب و هم هدایت گر باشد.

 

سید عبدالرضا تولیت کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در دیدار با اعضای شورای بررسی متون نمایشی کاشان گفت: مفاهیم و قصه های قرآنی می تواند در قالب هنر نمایش و تئاتر برای نسل جوان هم جذاب و هم هدایت گر باشد.

 

وی افزود: قرآن زبان فطرت است و قصه های قرآنی هیچگاه رنگ کهنگی و خستگی به خود نمی گیرد و برای همه اعصار و قرون قابل عرضه است.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: یکی از شاخصه های قصه های قرآن، فراگیر و جهان شمول بودن آن است به گونه ای که از مفاهیم آن تمام افراد جامعه می توانند بهره مند شوند.

 

تولیت، به برخی فیلم های دهه اخیر همچون یوسف پیامبر و مریم مقدس اشاره کرد و افزود: اینگونه فیلم ها و نمایش ها همواره با استقبال بی شائبه مردم روبرو می‌شود.

 

محسن خسروی مسؤول انجمن نمایش و رییس شورای بررسی متون نمایشی کاشان بر تولید نمایش های فاخر در زمینه قصص قرآنی و سؤالات بیست گانه سبک زندگی که از سوی مقام معظم رهبری طرح شده تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش چشمگیر شبکه های اجتماعی، ضرورت پرداختن به آسیب های اجتماعی بیش از گذشته احساس می‌شود.

 

احمد صابر استاد پیشکسوت نمایش و تئاترکاشان نیز در این دیدار با تاکید بر تولید نمایش های همسو با معارف قرآن و اهل بیت(ع) گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان می توانند با سفارش برنامه های مورد نیاز جامعه، هنرمندان را در این راستا ترغیب نموده و دغدغه مشترکی بین مسؤولان و هنرمندان در تولید این گونه آثار را ایجاد نمایند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات