۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۴۹۱
امام جمعه تبریز:

ملت و مسؤولان در مقابل زیاده خواهی و زورگویی غرب کوتاه نخواهند آمد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر این که ملت و مسؤولان در مقابل زیاده خواهی و زورگویی غرب کوتاه نخواهند آمد، گفت: اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ‌ یک از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای داده نشده و دشمنان بدانند که ملت و مسؤولان در برابر زیاده طلبی های آنها کوتاه نخواهند آمد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک شعبان، گفت: این ماه ماه پیامبر اعظم(ص) بوده و توفیقات الهی را برای تمام مسلمانان جهان از خداوند متعال خواستارم.


وی با بیان حدیثی از حضرت امام حسین(ع) گفت: تنها راه رستگاری نهایی اطاعت و بندگی خداوند متعال است.


خطیب جمعه تبریز با تبریک روز پاسدار، افزود: امروز روز ولادت بزرگ پاسدار جهان اسلام حضرت امام حسین(ع) است که همه چیزش را در راه خدا و برای خدا فدا و از ارزش های اسلامی پاسداری کردند و این معنای اصلی پاسداری است.


وی اضافه کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشته و از ارزش های انقلاب اسلامی و ایران اسلامی حراست کردند. آنان مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند، چرا که هم آن موفع و هم بعد از جنگ و تا کنون به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند و خداوند آنان را موفق و موید بگرداند.


آیت الله مجتهد شبستری با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ص) آموخت.


وی در ادامه  با تقدیر از همسران جانبازان گفت: اجر جانبازان قطعا از شهدا کمتر نیست.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به میلاد مبارک امام سجاد که به نام روز آزادگان نیز نامگذاری شده است، گفت: ماه شعبان با سه ولادت آغاز شده و این ماه، ماه زیبایی هاست و جلوگاه خاصی دارد و ولادت این سه بزرگوار که در حادثه عاشورا نقش و سهیم بوده در این ماه و پشت سر هم به دلیل نیست.


وی با اشاره به سفر رییس جمور و هیأت دولت به آذربایجان شرقی، گفت: استقبال از مسؤولان، استقبال از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و مقدمه بر تحقق شعار دولت و ملت، همدلی و هم زبانی است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت در این سفر بودجه ای به مبلغ 965 میلیارد تومان به آذربایجان شرقی اختصاص است، افزود: این بودجه برای 32 طرح منظور شده و قرار است در سال‌ 94 و 95 اختصاص یابد.


وی افزود: در سفر هیأت دولت به استان عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- بازرگان با مشارکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای آغاز شده و با اختصاص بودجه به قطار تبریز- میانه و اتوبان سهند- تبریز بر تسریع عملیات اجرایی این پروژه‌ها تاکید شده است.


امام جمعه تبریز با اشاره احیای دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه اصلی مردم آذربایجان گفت: رییس جمهور در آغاز مسئولیت‌شان  احیای دریاچه ارومیه را جزو اولویت‌ها خود قرار دادند و در این سفر نیز اعلام کردند کارهای مقدماتی برای این امر آغاز شده و ادامه می‌یابد و ان‌شاءالله با رحمت‌ الهی و همت دولت این دریاچه اخیا می‌شود.


وی با انتقاد از شبهه افکنی برخی از روزنامه ها در رابطه با بودجه اختصاص یافته به آذربایجان شرقی، گفت: در برخی روزنامه ها نوشته شده که "هیئت دولت در سفر به سایر استان 3هزار میلیارد تومان اختصاص می دهد در صورتی که برای آذربایجان شرقی تنها هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است" این ادعا کذب محض است و معاون اجرایی رییس جمهور این ادعا را تکذیب کرده و خوب است روزنامه ها مطالب خلاف واقع و غلط را منتشر نکنند.


آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: این روز یکی از بازرترین جلوه های نصرت الهی و از زیباترین روز های انقلاب است چرا که در اثر پایداری و مقاومت مردم پچم اسلام در مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد و دفاع مقدس را به مرحله جدیدی وارد کرده و دشمنان انقلاب اسلامی ایران را مایوس کرد.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان زیاده‌خواهی‌ها و کارشکنی‌های جدید آمریکایی ها در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ایرانی تصریح کرد: اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ‌ یک از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای داده نشده و دشمنان بدانند که ملت و مسؤولان ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگو‌یی ها به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی خبرها بر تلاش مشترک دشمنان برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران تأکید کرد: اگر دشمنان چنین اراده و غلطی را بکنند به گفته دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا است.


وی تصریح کرد: طبق بیان امام خامنه ای اگر غلطی از آمریکا و سردمداران غربی سر بزند جمهوری اسلامی ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد./853/پ202/ج

ارسال نظرات