۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۴۵۸

مهم ترین برنامه های مسجد محدثین بابل در دهه مهدویت اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس محدثین بابل مهم ترین برنامه های این مجلس در دهه مهدویت را اعلام کرد.
استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام عسکرنصیرایی، تولیت مسجد مقدس محدثین بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به برگزاری دهه مهدویت در این مکان گفت: نهمین دهه فرخنده مهدویت مسجد مقدس محدثین، همزمان با جشن سیصد سالگی این مکان مقدس از 9  لغایت 18 خردادماه با حضور ذاکرین و سخنرانان برجسته کشور در این مسجد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: سیصد سال قبل در  سال 1136 هجری قمری، مسجد مقدس محدثین بابل از سوی عالم برجسته و فقیه جامع الشرایط آیت الله ملا نصیرا در یهودی محله بابل بنا شد..

 

این استاد حوزه و دانشگاه به فعالیت هایی گسترده این مکان در سه قرن گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این مکان مقدس پس از تأسیس به محل تدریس و تحصیل علوم حوزی تبدیل شد و یکی از پایگاه های مهم فقاهت شیعه در شمال کشور محسوب می شد.

 

وی با بیان فعالیت برخی از علمای برجسته در این مسجد افزود: امروز نیز مرقد مطهر هشت عالم برجسته جهان تشیع از جمله علامه شیخ کبیر در این مکان مقدس قرار دارد.

 

حجت الاسلام نصیرایی به برخی سخنرانان برجسته جشن دهه و مهدویت و مراسم سیصد سالگی مسجد محدثین اشاره کرد و گفت: آیت الله سید رحیم توکل، آیت الله نجم الدین طبسی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام محمد رضانصوری، حجت الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور، حجت الاسلام سیدحسین ابراهیمیان، حجت الاسلام حسن روحانی سخنرانان مراسم دهه مهدویت مسجد محدثین بابل خواهند بود.

 

تولیت مسجد محدثین بابل با اشاره به جریان سازی برخی افراد و گروه ها برای تخریب وجه این مسجد مقدس خاطرنشان کرد: متأسفانه گویا برخی مغرضانه در صدد تخریب این پایگاه معنوی و بی حاشیه در شمال کشور را دارند اما این مسجد با همت مردم خیر وخادمان سختکوش خالصانه و مظلومانه بهترین برنامه فرهنگی را اجرا می کند و همواره خط خود را در مسیر ولایت تنظیم کرده است.

 

وی ادامه داد: در ده سال که تولیت این مکان مقدس به بنده واگذار شده است نگذاشتم مسجد به سیاسی کاری افراد و وارد شدن به امور حاشیه ای آلوده شود. /1313/ت302/ب1

ارسال نظرات