۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۶۲۳۸۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش تقدیر از فعالان ترویج فرهنگ نماز در اراک، برگزاری جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و برگزاری هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی، از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه برگزاري همايش تقدير از فعالان ترويج فرهنگ نماز در اراک مسلمي معاون سازمان نوسازي مدارس کشور حجت‌الاسلام سلطاني معاون فرهنگي و اجتماعي اداره اوقاف و امور خيريه استان مرکزي جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي در اداره کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز پنجشنبه 31اردیبهشت، جلسه هم‌اندیشی و تجلیل از مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم که درسالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، گفت: این نشست به منظور افزایش تعامل و همکاری میان اداره کل اوقاف و مربیان طرح تربیت و ساماندهی مربیان در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن سال 94 برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: تلاش‌هایی که در زمینه قرآنی صورت می‌گیرد باید به این نتیجه برسد که افراد تربیت شده نقش موثر خود را در جامعه ایفا کنند و سبب خدمت رسانی و همچنین آموزش های مفید و تاثیر گزار در جامعه شوند.


حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به تربیت 116 مربی حفظ قرآن کریم طی سه سال گذشته در سطح استان اظهار کرد: دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم هرساله ویژه حافظان قرآن کریم زیر نظر مرکز راهبردی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شهر قم برگزار می‌شود که طی سه سال گذشته 116 مربی از سطح استان مرکزی در این دوره‌ها شرکت و به عنوان مربی حفظ تربیت شده و گواهینامه رسمی دریافت کرده‌اند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و همچنین رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری جریان قرآنی در کشورمان به خوبی به حرکت در آمده است و امروز خدا را شاکریم که هزاران نفر حافظ قرآن و صدها هزار نفر نیز در مسیر یادگیری قرآن قرار گرفته‌اند.

 
حجت‌الاسلام سلطانی، با اشاره به آغاز مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن در استان اظهار داشت: مرحله چهارم طرح امسال با سهمیه بالغ بر 7 هزار نفر در سطح استان اجرایی خواهد شد و تحقق این مهم نیازمند همکاری و همراهی مربیان حفظ قرآن با این سازمان است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که قرآن کریم کتاب زندگی، هدایت و سعادت است بیان کرد: مسؤولان باید در جهت تقویت ارزشهای دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان تلاش کنند.


حجت‌الاسلام سلطانی از تشکیل ستاد طرح تربیت حافظان قرآن در استان خبرداد و عنوان کرد: این ستاد با حضور اساتید ومربیان برترطرح تربیت حافظان قرآن به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت طرح در سطح استان و شهرستان‌های تابعه دایر می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه همچنین با تأکید بر ضرورت رونق بخشی به جلسات قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص افزود: مربیان قرآنی با بهره‌گیری ازظرفیت قرآن‌آموزان، محافل قرآنی و ترتیل خوانی را درمناسبت های مختلف بویژه اعیاد شعبان و رمضان درسطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص رونق ببخشند.


لازم به ذکر است؛ جلسه هم‌اندیشی مربیان طرح تربیت حفظ قرآن کریم سراسر استان مرکزی اعزامی سه سال گذشته به دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام محمد رضا شهیدی پور داور بین‌المللی قرآن کریم و از اساتید برجسته کشوری برگزار شد و در پایان نیز جمعی از مربیان برتر طرح تربیت حافظان قرآن در سطح استان با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شدند.

 

همایش تقدیر از فعالان ترویج فرهنگ نماز در اراک برگزار شد

حسین شاکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در همایش تقدیر از فعالان ترویج فرهنگ نماز گفت: توجه به مفاهیم و معانی نماز سبب ایجاد انقلاب فرهنگی بزرگی در درون انسان و سعادت واقعی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نماز تابلوی دین است و البته انجام آن وظیفه انسان به نماز نیاز دارد و در دین مبین اسلام هیچ چیز به اندازه نماز تاکید نشده است و به پا داشتن نماز نشان می دهد در امور حکومتی نیز از واجب ترین اوامر است.

 

وی با بیان اینکه انسان نباید در هیچ حالی از ذکر و یاد خداوند غافل شود خاطر نشان کرد: ذکر خداوند مقدمه‌ای برای رسیدن به طمانینه و آرامش قلبی و حضور در برابر ذات اقدس احدیت است.

 

شاکری افزایش سطح آگاهی پرسنل ادارات را در ترویج معنویات مهم دانست و بیان داشت: شورای اقامه نماز دستگاه های اجرایی باید در کنار توسعه فرهنگ نماز ارتقای سطح آگاهی کارکنان را مورد توجه قرار دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در رابطه اهمیت خشوع در نماز گفت: سه نوع خشوع را باید در نظر گرفت؛ یکی خشوع قلب، دیگری خشوع در نماز و سوم خشوع بعد از نماز است.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام علی رودبارانی، رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: به پا داشتن نماز باید به دغدغه جمعی تبدیل شود و دست اندرکاران نماز باید به تثبیت اقامه نماز در خود اهمیت دهند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم در هنگام نماز توجه به خداوند داشته باشیم و افکار خود را به مسائل خارج از خداوند معطوف نکنیم.

 

جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی برگزار شد

 

داود چمانی معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اداره کل با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه ضمن برشمردن اقدامات ستاد صیانت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در سال گذشته افزود: خدمت به مردم با رعایت حق آنان و همچنین استفاده از نظرات مخاطبین از جمله ملزومات اداره کل در بحث حقوق شهروندی است.


وی اظهارکرد: لزوم بحث رعایت حقوق شهروندی در قالب آموزش های لازم به مخاطبین قابل انجام است و می توان با دوره های آموزشی لازم مخاطبین نسبت به این امر مهم آگاه کرد.


چمانی انجام کارگاه آموزشی توسعه فرهنگ ترافیک ،انجام نشست های منطقه ای پیرامون سبک زندگی اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی را از جمله مهم ترین برنامه های ستاد صیانت در سال 1393 برشمرد و تصریح کرد:امید است در سال جاری با برنامه ریزی منسجم تر در خصوص محورهای مشخص شده در ارائه خدمات به مخاطبین در بحث حقوق شهروندی گام های مؤثرتری برداشته شود.


در این جلسه هر یک از اعضای ستاد صیانت نظرات خود پیرامون چگونگی انجام بعضی فعالیت های اداره کل در خصوص آگاه سازی مخاطبین نسبت به وظایف اجتماعی و فردی ،حقوق شهروندی و مصادیق آن ارائه دادند.

 

هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی برگزار شد

 

سید باقر مسلمی معاون سازمان نوسازی مدارس کشور ظهر امروز پنج شنبه 31اردیبهشت،در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی که در کانون امام علی (ع) اراک برگزار شد اظهار داشت: هیچ جامعه ای بدون توسعه علمی نمی تواند به توسعه پایدار که متضمن رفاه اجتماعی، فردی، سعادت، خوشبختی، عزت، سربلندی، اقتدار و استقلال است، دست پیدا کند.


معاون سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در قرآن کریم در بیش از 550 آیه سفارش و تاکید به طلب علم، فراگیری دانش و توسعه آن در جامعه شده که این خود بیانگر اهمیت علم در اسلام است.


مسلمی خاطر نشان کرد: اگر مسلمانان مجهز به ابزار علم نشوند و به سلاح علم خود را تجهیز نکنند تحت سلطه بیگانگان قرار می گیرند و احکام دین نمی تواند صحنه بروز و ظهور داشته باشد.



وی گفت: آمریکا و وابستگان به آن مساله هسته ای ایران را بهانه کرده اند ولی مشکل آنها هسته ای نیست بلکه همه حرف آنها این است که مردم و کشور جمهوری اسلامی نباید به توسعه علمی دست پیدا کنند.



معاون سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه گفت: دشمنان ایران اسلامی هر روز بهانه درست می کنند و تاکنون با ناجوانمردانه ترین روش ها دانشمندان این مرز و بوم را ترو کرده اند، زیرا آنها خطر را احساس کرده اند./842/پ203/ب4

ارسال نظرات