۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۶۲۳۶۲
شریعتمداری در ساری:

عداوت با آمریکا نباید به رقابت و شراکت منتهی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: کشور امروز با جنگی روبرو است که نیازمند بصیرت و معرفت فراوان است که باید مراقب باشید تا مبادا در یک فرمول خطرناک دشمن، عداوت را به رقابت و شراکت بکشانید.
حسين شريعتمداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان امروز در بیستمین همایش استانی «فرصت ها و چالش های گفتمان انقلاب اسلامی» در حسینیه عاشقان ساری، اظهار داشت: دشمن در پشت میز مذاکرات، تنها نگاهش به میز است اما حواسش به یمن، لیبی، لبنان، افغانستان و عراق است.

 

وی با اعلام این که مشکل دشمن با ما مشکل هسته ای نیست، یادآور شد: دشمن و حریف ما در مسأله هسته ای تنها تابلوی هسته ای را به همراه دارد و ماهیت آن هسته ای نیست بلکه اقتدار انقلاب اسلامی ما، هدف دشمنان است تا این اقتدار را از نظام جدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان ادامه داد: دشمن به مذاکره برای حل مسائل مختلف خود نیاز دارد و تنها به فکر تحقیر ما در این مذاکرات است و اگر در این توافق، به یک توافق بد با ما برسد که خطرناک است و آن زمان موجودیت ما را هدف قرار داده است و به همین دلیل نباید فریب حیله های دشمن را بخوریم.

 

شریعتمداری با بیان این که دشمن نگران تولید بمب هسته ای نیست، تصریح کرد: بالاترین دستاورد مذاکرات هسته ای برای ایران این بوده که آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نیست و نمی توان به برنامه ها و گفته های آمریکا اعتماد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مؤوسسه کیهان با اشاره به این که تیم مذاکره کننده ایران اعتقاد بر این دارد که از طریق مذاکره با آمریکا مشکلات ایران برطرف می شود اما برخی نمی گذارند، اظهارداشت: من خوش بین نیستم چرا که مسإله دشمن موضوع هسته ای نیست.

 

وی با بیان این که یکی از اهداف دشمن این است که ندانید در چه رتبه و مرتبه رفیع و برجسته ای ایستاده اید، گفت: باید در این رابطه با بصیرت بیشتری عمل کنیم و بدانیم حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شده و حق ما است.

 

شریعتمداری با بیان این که باید حریف را ارزیابی کنیم، افزود: کشور امروز با جنگی روبرو است که نیازمند بصیرت و معرفت فراوان است که باید مراقب باشید تا مبادا در یک فرمول خطرناک دشمن، عداوت را به رقابت و شراکت بکشانید.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که امروز شرایط کشور بسیار خطیر است، بیان داشت: در شرایط خطیری قرار داریم اما در شرایط خطرناکی نیستیم.

 

وی گفت: نخبگان، فعالان فرهنگی در چنین شرایطی باید همواره پرچمش بالا باشد و نباید نیمه افراشته باشد و صبر نکند که 22 بهمن، روز قدس، نهم دی و غیره فرا برسد بلکه باید همیشه در صحنه باشد و نگاه دور دشمن را ببیند و دقت کند که باید فضا را بشکند و بداند اگر پرچمش نیمه افراشته باشد، پرچم دشمن بالا می رود./1317/پ202/ش

ارسال نظرات