۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۳۰۷
در نشستی خبری؛

رییس جمهور دستاوردهای سفر هیأت دولت به آذربایجان‌شرقی را تشریح کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در آخرین برنامه هفدمین سفر استانی هیأت دولت، در نشست خبری به تشریح دستاوردهای سفر استانی به آذربایجان‌شرقی پرداخت.
نشست خبري رييس جمهور در پايان سفر به آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی به تشریح دستاوردهای هفدهمین دور سفرهای استانی هیأت دولت پرداخت و اظهار داشت: اینکه سفر به آذربایجان شرقی همزمان با آغاز ماه شعبان المعظم بود، خوشحالم استقبال مردم تبریز نیز بی نظیر بود و از این بابت از همه مردم تشکر می کنم.


وی با بیان این‌که خاطره خوشی از بازدید از خانه مشروطه در ذهن من باقی ماند و باید تبریز و آذربایجان را متعلق به خانه مشروطیت بنامیم، خاطرنشان کرد: در این سفر پر و خیر و برکت کارهای بزرگی انجام گرفت و گزارشات مربوطه نیز به خدمت مردم شریف آذربایجان ارائه داده خواهد شد.


رییس جمهور در ادامه با تشریح طرح‌های مصوب دولت در جریان این سفر اظهار داشت: طرح های توسعه ای مؤثری برای آذربایجان شرقی در این سفر رقم خورد که بزرگراه بزرگ تبریز- مرند یکی از این طرح ها بود و تفصیل آن توسط استاندار خدمت مردم بیان خواهد شد.


وی ادامه داد: در این سفر همچنین شاهد آغاز پروژه مهم آزاد راه تبریز-بازرگان که 65 درصد اعتبار آن توسط کارآفرینان بیرون از مرز به عهده گرفته شده و بخشی از آن را دولت به عهده گرفت؛ این آزاد راه آغازی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و جذب سرمایه می باشد و البته این پروژه اطمینان دهی به سرمایه گذاران دیگر هم محسوب می شود.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی به پروژه آزاد راه تبریز- سهند نیز اشاره کرد و گفت: به این پروژه نیز اعتبارات کافی تخیص داده شد و امیدواریم مشکلات مربوط به راه مربوط به سهند و تبریز نیز مرتفع گردد. در زمینه آب رسانی اعتبار 50 میلیارد تومانی تخصیص داده شد و در مورد تصفیه فاضلاب نیز طرح های متعددی در دست اقدام است.


وی با اشاره به این‌که در زمینه سلامت نیز 4 بیمارستان در دست تکمیل و احداث خواهند بود، گفت: برای فعال شدن بخش صنعت و معدن و رونق بخش سرمایه در گردش این حوزه نیز 3 هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی در کل کشور در نظر گرفته شده است.


رییس جمهور افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز مانند سایر استان ها در بخشی از حوزه ها کم رونقی احساس می شد که با تلاش مدیران استانی و نماینده ولی فقیه در استان حرکت های خوبی انجام گرفته است؛ از همه کارآفرینان دعوت می کنم تا در بخش های سرمایه گذاری وراد عمل شوند و دولت نیز قول می دهد ثبات بازار را روز به روز حفظ خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این‌که دولت در زمینه رونق اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا حرکت خواهد کرد و اگر زیاده خواهی و توسعه طلبی زیاده خواهانه از طرف غربی ها وجود نداشته باشد، شرایط در زمینه تحول اقتصادی اتفاق خواهد افتاد، افزود: دولت به دنبال رونق اقتصادی در سراسر کشور است.


وی با تأکید بر توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی زمینه میراث فرهنگی ظرفیت بسیار مناسبی دارد و از مقامات نیز می خواهیم که سرمایه های فرهنگی و تاریخی استان حفظ  شده و تخریب نشود. تبریز یک شهر معروف در تاریخ و دنیاست و باید گردشگران این شهر افزایش یابد.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص احیای دریاچه ارومیه و ایجاد بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان، اظهار داشت: ما نسبت به وعده‌های خود به گونه‌ای عمل کردیم که خجل نباشیم، اولین جلسه‌ هیأت دولت درباره‌ احیای دریاچه‌ی ارومیه بود و کارگروه‌ها تشکیل شد. در حال حاضر نیز در دریاچه ارومیه شاهد تثبیت وضعیت هستیم و نسبت به سال گذشته وضعیت دریاچه بهتر شده است.


وی با اشاره به این‌که در این سفر 965 میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف در نظر گرفته شده است و تا سال 95 پرداخت خواهد شد، گفت: 517 میلیون دلار فانسیس نیز برای احداث خط دو متروی تبریز تخصیص خواهد یافت، به امید خدا شاهد توسعه‌ هرچه بیشتر آذربایجان خواهیم بود، بنده در همینجا از عدم حضورم در شهرستانها عذرخواهی می‌کنم.


رییس جمهور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران با بیان این‌که تبریز استعدادهای فراوانی برای جذب گردشگر در اختیار دارد، اظهار داشت: طرح اصلی دولت علاوه بر ایجاد زیرساخت ها این است که در حوزه آثار تاریخی، این حوزه به بخش خصوصی واگذاری کند. توانایی بخش خصوصی در نگهداری و بازسازی آثار تاریخی بهتر از دولت می باشد، از آقای استاندار می خواهم که تدبیری در راستای حفظ و احیای این مجموعه ربع رشیدی انجام دهد.


وی همچنتین در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر تدابیر دولت در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام گفت: کشور ما در طول تاریخ و همیشه مورد هجمه فرهنگی بیگانگان قرار گرفته است. ما باید در قبال این هجمه ها مدبرانه برنامه ریزی کرده و مصونیت ایجاد کنیم تا این هجمه ها بی اثر باشد.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر بازپس گیری کارخانجات از صاحبان ناحق که در دوران واگذاری به بخش خصوصی در حال تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برند، نیز گفت: این مشکل در اکثر استان ها وجود دارد؛ هدف سیاست های اصل 44 قانون اساسی رونق بخش تولید و تغییر مدیریت ها از بخش دولتی به بخش غیردولتی بود. اما در اجرای قانون تخلفاتی صورت گرفته است. باید مراکز تولیدی حفظ و احیا شده و برای مدیران نالایق تصمیم گیری شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات