۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۶۲۲۹۹
کارشناس مسایل سیاسی:

ایران فاتح اصلی جنگ‌ها و تحرکات منطقه‌ای علیه اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی گفت: انگلیس، اسرائیل و آمریکا به عنوان قطب استکبار که احساس خطر کرده اند با سوار شدن بر اسب جاهلیت عرب در منطقه می تازند و با گذاشت زمان دشمنی آنها نسبت به ایران روشن تر می شود.
ایران فاتح اصلی جنگ‌ها و تحرکات منطقه‌ای علیه اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار غلامرضا محمدی، کارشناس مسائل سیاسی، پیش ازظهر امروز در نشست هم اندیشی روحانیت شاغل دستگاه های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در سالن کنفرانس آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: انقلاب اسلامی با یک چراغ، پرچم و الگو در حرکت است و استعمار مدرن به این نکته پی برده است که اگر غفلت کند شکست خواهد خورد و دستش از خاور میانه قطع خواهد شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و در سطح جهانی به پیش می رود، چرا که پرچم، دین و الگوی ایران را هیچ کشوری ندارد و اسلام ارائه شده از سوی ایران جهان را فتح خوهد کرد.

محمدی با اشاره به این که یکی از دستآوردهای ایران خارج کردن جهان از دو قطب شرق و غرب است، افزود: جهان امروز به دو قطب استکبار و مقاومت تبدیل شده است که این دستآورد با ادامه فعالیت های خود به حکومت امام زمان(عج) وصل خواهد شد.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: قطب استکبار شامل انگلیس، اسرائیل و آمریکا است که با سوار شدن بر اسب جاهلیت عرب در منطقه می تازند، چرا که خود را در خطر می بینند و با گذشت زمان دشمنی آنها نسبت به ایران روشن تر می شود.

به گفته وی، ایرن در مذاکرات هسته ای تا حد لازم کوتاه آمده است، اما دشمن به دشمنی خود ادامه داده و به حق ایران احترام نمی گذارد و در یمن نیز با کنار گذاشتن ظرفیت های خود در سازمان های بین المللی وارد جنگ شده اند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نباید کوچکترین غفلت از فعالیت های دشمن بشود از این رو باید اقدامات دشمن را رصد کرد تا با داشتن حکومت ولایی در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

هزینه جنگ در سوریه بر عهده عربستان و قطر است

وی هزینه جنگ در سوریه را بر عهده قطر و عربستان دانست و گفت: در سوریه با ورود و پشتیبانی ایران، عربستان عقب نشینی کرد و سپر مقاومت در سوریه استوار شد و با وجود این که 15 میلیار دلار عربستان به تنهایی در سوریه هزینه کرد، دشمن شکست را متحمل شد.

محمدی گفت: سید حسن نصر الله اهل یمن است و در صدر اسلام بزرگان یمنی متعددی را داشته ایم و آنها افراد جنگجو و باهوشی هستند که در مسأله یمن با ایجاد انقلابی به سبک ایران، دشمن غافلگیر شد، لذا با این اتفاق نطفه نگین وهابیت رسوا شد.

این کارشناس دینی با اشاره به این که وهابیت با جنگ در یمن و صهیونیستی در جنگ با غزه جایگاه خود در عرصه بین الملل را از دست داده اند، گفت: در جنگ یمن دشمن دموکراسی و موضوعاتی از این قبیل را کاملا نادیده گرفت و به دلیل نگرانی خود به یمن حمله کرد، چرا که عربستان را در خطر می دیدند.

وی با اشاره به این که با تبلیغات سوء دشمن مبنی بر در خطر بودن حرمین شریفین در عربستان، 7 هزار جوان پاکستانی اعلام آمادگی کردند تا به عربستان بروند و از آنها دفاع کنند تا موشک های حوثی ها به حرمین اصابت نکند، گفت: داعشی ها به نوری مالکی اعلام کرده بودند که با ورود به عراق حرم ائمه(ع) را خراب خواهیم کرد.

 

ایران با ارسال کشتی به یمن به دنبال شکستن محاصره یمن است

به گفته وی، وضعیت امروز جهان پیچیده تر از صدر اسلام است، اما شیوه و نقشه های همان زمان را اجرا می کنند و شاهد پیاده کردن سیاست های معاویه توسط دشمن هستیم و ما با الگوی و راهنمای الهی خود باید مقابل آنها بایستیم.

وی با اشاره به این که ایران با فرستادن کشتی به یمن به دنبال شکستن محاصره یمن است، گفت: مخازن یمن کمتر از عربستان نیست، از این رو یمن می تواند دومین کشور ثروتمند عرب شود، اما 40 سال است که در چنگال عربستان است.

محمدی گفت: علت نزدن هواپیماهای عربستان توسط یمن، تخریب سایت های موشکی یمن در روزهای ابتدایی جنگ است و علت حمله نکرن یمن به عربستان این است که عربستان اعلام کرده یمن به دنبال تخریب حرمین است.

این کارشناس مسایل سیاسی دلیل عدم جنگ زمینی در یمن را وجود القائده و داعش در یمن دانست و افزود: مملکت تا زمانی که در جنگ داخلی باشد نمی تواند به جنگ خارجی برود، از این رو آنها مشغول مقابله با داعش و القائده هستند و از طرفی یمنی ها به دنبال نشان دادن مظلومیت خود به دنیا هستند./1307/پ202/ب 

ارسال نظرات