۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۶۲۲۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

آثار و ارزش های دفاع مقدس برای نسل جدید معرفی و تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس باید در قالب های درست و جوان پسند، برای نسل های جدید معرفی و تبیین شود.
حجت الاسلام خادمي - نشست ستاد گراميداشت يوم الله سوم خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست ستاد گرامیداشت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی این استان، اظهار کرد: سوم خرداد ماه و سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 61 مهم ترین و بزرگ ترین رویداد دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.

 

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی پر فراز و نشیب بوده و رویدادهای فراوانی را در خود جای داده که هر کدام از آن ها تابلوی پرافتخاری از عزت، شرف و فداکاری ملت مسلمان ایران هستند اما در این میان حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطف و ستاره پرفروغی در این آسمان پرافتخار محسوب می شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی ادامه داد: در حماسه فتح خرمشهر امدادهای غیبی به همراه فداکاری و جانفشانی فرزندان قهرمان این سرزمین به منصه ظهور رسید و عملیات بزرگ و غرورآفرین بیت المقدس، اتحاد رزمندگان ایران اسلامی و تکیه آنها به قدرت الهی را به عنوان رمز پیروزی به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که یوم الله سوم خرداد، روز مقاومت و موفقیت و سالروز تجلی فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی ملت مسلمان ایران است، خاطرنشان کرد: در چنین روزی مردم ایران اسلامی به مدد الهی حماسه ای ماندگار خلق کرده و آن را برای همیشه در تاریخ این سرزمین به ثبت رساندند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61 در عملیات بیت المقدس در واقع حاصل اجرای عملیاتی با طرح ریزی دقیق، روحیه شهادت طلبی رزمندگان، مقاومت و ایمان به وعده خداوند، حضور مردمی، ابتکارات فراوان نظامی، فداکاری عشایر و غیره بود.

 

به گفته وی سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی یادآور استقامت و پایداری ملت ایران و دلاورمردی و ایثار شهیدان راه اسلام بوده که با شجاعت و شهامت اوج خداباوری و خلوص خود را به نمایش گذاشتند تا جایی که امام خمینی(ره) فرمود« خرمشهر را خدا آزاد کرد».

 

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف دفاع مقدس فصل تازه ای را در صحنه نبرد و معادلات سیاسی نظام جمهوری اسلامی و جهان رقم زد به گونه ای که سبب شد تا حامیان و همراهان رژیم صدام، متحیر و سراسیمه به دنبال راه برون رفت از این گرفتاری خود باشند.

 

وی اظهار کرد: حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای رژیم بعث عراق از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی تا پیش از فتح خرمشهر با اطمینان و اعتماد به نفس بر طبل جنگ می کوبیدند و سقوط قریب الوقوع نظام جمهوری اسلامی را نوید می دادند پس از آزادسازی خرمشهر و پیش روی نیروهای ایران اسلامی، بالاجبار صلح طلب شده و خواستار آتش بس شدند.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: در واقع حامیان و همراهان رژیم بعث که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی به صحنه آمده بودند پس از حماسه خرمشهر و با مشاهده عزم راسخ ملت ایران، خود را در سراشیبی سقوط دیده و به دنبال راه چاره گشتند.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم انتقال ارزش ها و آثار دفاع مقدس به نسل های جدید، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از آثار و ارزش های دفاع مقدس حراست کرده و آن ها را به نوجوانان و جوانان کشور منتقل کنیم می بایست حماسه سوم خرداد ماه به صورت ویژه در دستور کار بوده و آن را به نحو شایسته ای تعمیم دهیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه تأکید کرد: باید آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس در قالب های درست و جوان پسند، برای نسل های جدید معرفی و تبیین شود./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات