۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۶۲۰۳۴
آیت الله کعبی در تحلیل سخنان امروز رهبر انقلاب:

راستی آزمایی های آمریکا محاکمه ملت ایران است/ پیشبرد مذاکرات بر اساس بیانیه لوزان خلاف عزت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اقدام عملی تیم مذاکره کننده لبیک گویی به سخنان مهم امروز رهبر معظم انقلاب است؛ راستی آزمایی آمریکایی هادر واقع راستی آزمایی ایران نیست بلکه محاکمه ملت با عظمت ایران محسوب می شود، تحقیر و تهدید و وادار کردن ملت به عقب نشینی اهداف آمریکا است.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان مهم امروز رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) گفت: خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب افزون بر تأمین عزت و امنیت ملی، حقوق هسته ای ملت ایران را صیانت می کند.

 

وی افزود: مذاکرات هسته ای باید در چارچوب راهبردهای ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب پیش رود، در شرایط فعلی که افزون بر وجود شبح تهدید و خیره سری طرف های مقابل مذاکره کنندگان، دشمنان مسأله بازجویی از دانشمندان هسته ای را مطرح می کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که طرح مسأله پروتکل الحاقی و تهدیدها نشان دهنده این است که آمریکا مذاکرات را با صداقت و در چار چوب معاهدات پیش نمی برد، اظهار داشت:د ر چنین شرایطی حداقل انتظار این است که تیم مذاکره کننده طرف های مقابل را تهدید به ترک مذاکرات کند و زیر بار خواسته های غیر منطقی آمریکا نرود.

 

وی ادامه داد: اقدام عملی تیم مذاکره کننده لبیک گویی به سخنان مهم امروز رهبر معظم انقلاب است؛ راستی آزمایی آمریکایی ها در واقع راستی آزمایی ایران نیست بلکه محاکمه ملت با عظمت ایران محسوب می شود، تحقیر و تهدید و وادار کردن ملت به عقب نشینی اهداف آمریکا است.

 

آیت الله کعبی با بیان این که ایران نباید به راستی آزمایی های آمریکا تن دهد، ابراز داشت: اکنون نوبت آن رسیده که آمریکا اعتماد ملت شریف ایران را جلب کند، از همین رو آمریکا باید راستی آزمایی بشود.

 

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در زمینه نزدیک شدن دشمن به دانشمندان هسته ای عنوان کرد: دانشمدان هسته ای ثروت و گنجینه های ملت ایران هستند، هیچ ملتی اجازه نمی دهد که از دانشمندان آن بازجویی صورت گیرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کردن گفت وگو با دانشمندان هسته ای از سوی غرب را نوعی محاکمه ملت ایران دانست و اضافه کرد: این اقدام خوی استکباری آمریکا را نشان می دهد، مسؤولان و نخبگان باید با هوشیاری و سرلوحه قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب در برابر خیره سری های غرب به ویژه آمریکا ایستادگی کنند.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی پلید دشمن برای کشاندن جنگ های نیابتی به مرزهای ایران خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پاسخ ایران به هرگونه شیطنت بسیار سخت خواهد بود، آمریکا و هم پیمانان آن جنگ نیابتی بر علیه ملت های مسلمانان را آغاز کرده اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هدف نهایی جنگ نیابتی آمریکا نابودی ملت های مسلمان و مقابله با انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ملت ایران در برابر تهدید ها و اقدامات دشمنان پاسخ محکمی خواهد داد، دشمنان جرأت مقابله با ملت ایران را ندارند.

 

وی افزود: ملت ایران بر اساس راهبرد دفاع بازدارنده اقدام خواهد کرد و هیچگاه به دنبال آتش افروزی و جنگ نیست، دشمنان بدانند اگر جنگی را تحمیل کنند با قوت در مقابل آنها دفاع می شود و شکست مفتضحانه را برای آنان در پی خواهد داشت.

 

آیت الله کعبی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که«تیم مذاکره کننده باید پیام عظمت ملت ایران را نشان دهد» اظهار داشت: پیشبرد مذاکرات بر اساس تفاهم لوزان بر خلاف عزت ملت ایران است، ساختار و محتوای مذاکرات باید بر اساس خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب تنظیم شود./1323/ت301/ج

ارسال نظرات