۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۱۹۲۱
مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کرمان:

نقش مساجد در بصیرت‌افزایی جامعه بسیار پررنگ است

خبر گزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان این‌که مسجد به عنوان پایگاه و خانه خدا و مردم می تواند بستری برای حاکمیت الله در زندگی باشد و ریشه‌های معنویت و رشد و تعالی فکری را در درون جامعه مستحکم کند، گفت: نقش مساجد در بصیرت‌افزایی جامعه بسیار پررنگ است.
حجت الاسلام رضايي

حجت الاسلام مهدی رضایی، مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت : جایگاه و اهمیت مسجد به حدی است که پیامبر مکرم اسلام(ص) پس از ورود به مدینه برای شکل گیری حکومت اسلامی، مسلمین را امر به ساخت مسجد کرده و حکومت خود را از مسجد رقم زدند.

 

وی در ادامه افزود: مسجد به عنوان پایگاه و خانه خدا و مردم می تواند بستری برای حاکمیت الله در زندگی باشد و ریشه های معنویت و رشد و تعالی فکری را در درون جامعه مستحکم کند.

 

حجت الاسلام رضایی تأکید کرد: از آنجا که مسجد پایگاه عبادت و قرب الهی است، می‌تواند سنگری سازنده در مقابل تمامی هوس ها و وسوسه های شیطان درون و بیرون باشد.

 

وی با اشاره به نقش اساسی مسجد در بصیرت افزایی جامعه خاطرنشان کرد: فعالیت سازنده امام جماعت در مسجد و تبادل نظرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه تأثیر بسزایی در بصیرت افزایی مردم خواهد داشت.

 

مسؤول کانون فرهنگی مساجد کرمان در ادامه افزود: حضور اجتماع مردم در مسجد علاوه بر تقویت روحیه تعاون و همکاری میان اقشار مختلف موجب از بین رفتن فردگرایی در جامعه می‌شود و این امری مؤثر در مبارزه با یکی از مهم‌ترین خدعه‌های غرب در جنگ نرم است.

 

وی در بیان برنامه‌های اجرا شده در مساجد که موجب رشد و تعالی فرهنگ جامعه می‌شود، گفت: مساجد برنامه های متنوع و متعددی در زمینه های آشنایی با تکنولو‍‍‍‍‍‍ژی و فضای مجازی، ایجاد خانه‌های دیجیتال در جوار مسجد، راه اندازی هسته های پژوهشی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان، برپایی جشنواره های فرهنگی ـ هنری و برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ هنری متناسب با فضای مسجد  اجرا نموده اند که در فضای امروز بسیار اثرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان نقش کلیدی امام جماعت در زمینه تقویت ارتباط سازنده میان مردم و مسجد گفت: امام جماعتی که در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی از ذوق و خلاقیت بیشتری برخوردار باشد و در برنامه ریزی های مسجد پویاتر، فعال‌تر و شاداب تر عمل کند و همچنین از اخلاق حسنه و نیکو بهره مند باشد، قاعدتا در جذب مردم به ویژه جوانان  و نوجوانان موفق‌تر خواهد بود.

 

وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر 900 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کرمان وجود دارد که در سال 1394 به حول و قوه الهی به صورت منسجم‌تر و قوی تر سعی در اجرای طرح تعالی مباحث فکری با محوریت امام جماعت را دارند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال گسترش گفتمان سازی پیرامون اقتصاد مقاومتی هستند./9703/ت302/ح

ارسال نظرات