۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۱۱۵۴
امام جمعه موقت کرمان:

تجاوز آل سعود به یمن لکه ننگی بر دامان این رژیم است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام عرب پور ضمن اظهار تاسف از جنایات آل سعود در یمن گفت: هر چه صدام حسین از تجاوزش به ایران سود برد، آل سعود هم از تجاوزش به یمن سود خواهد برد و این جنایات ننگی بر دامن آل سعود است.
يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام عرب پور، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تبریک عید مبعث که مصادف با شنبه 27رجب است، گفت: این عید، عید بسیار بزرگی برای مسلمین جهان است چرا که خداوند متعال بر بندگانش منت نهاده و با بعثت پیامبر اکرم(ص) بالاترین نعمت را به جهانیان عرضه داشته است.

 

وی در ادامه با اشاره به فلسفه بعثت خاطرنشان کرد: حکمت بعثت پیامبران؛ هدایت عامه و قانون گذاری و تعیین حدود و اختیارات انسانها است.

 

حجت الاسلام عرب پور با بیان حکمت بعثت از زبان شهید مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری فلسفه بعثت را ایمان به قیامت و استحکام این ایمان و عدالت اجتماعی بر شمرده اند و معتقدند که خداوند در هدایت عامه اش زمین و آسمان را مسخر انسان نموده تا به تکامل برسد و خلیفة الله شود.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به فطرت اجتماعی بشر و کشش او به زندگی اجتماعی لازم بود که خداوند متعال با بعثت پیامبران قوانین و حدودی معین کند که هرگز در گذر زمان کهنه نگردد و زیر سایه چنین قوانینی در مسیر  عدالت اجتماعی قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت کرمان، در بیان فواید بعثت از زبان قرآن گفت: تصدیق و تکوین توحید، تعلیم و تربیت بشر، رشد عقول، برپایی قسط و عدل و آزادی، نجات بشر از ظلمت، انزار و تبشیر مردم، قضاوت و داوری به حق و اسوه بودن انبیا، از فواید بعثت است که در راس تمامی نعمت های الهی است.

 

وی در ادامه با اشاره به روز خانواده تاکید کرد: تمامی جوانان باید اهمیت نهاد خانواده به عنوان اجتماعی کوچک و مؤثر بر جامه را بدانند و در حفظ و تحکیم آن کوشا باشند.

 

حجت الاسلام عرب پور در ادامه گفت: امروز سالروز تأسیس و شکل گیری رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است که با یاری دیگر استعمار گران به جنایت در دنیا می پردازد و بخش عظیمی از جنایات در سوریه و یمن و عراق مربوط به همین رژیم جعلی است که تنها در سایه هوشیاری و وحدت مسلمین نابود می گردد.

 

وی ضمن اظهار تاسف از جنایات آل سعود در یمن خاطر نشان کرد: جنایات آل سعود در یمن بدتر از جنایات اسرائیل است چرا که آل سعود به عنوان کشوری مسلمان 45 روز است که به کشوری بی دفاع حمله نموده و از رسیدن کمک های مردمی به آنان جلوگیری میکند و از جنایتش شرم نمی کند.

 

وی ادامه داد: هر چه صدام حسین از تجاوزش به ایران سود برد، آل سعود هم از تجاوزش به یمن سود خواهد برد و این جنایات ننگی بر دامن آل سعود است.

 

امام جمعه موقت کرمان در پایان با قدر دانی از زحمات دولتمردان در روند مذاکرات هسته ای عنوان کرد: جمهوری اسلامی هرگز با گفتمان و مذاکرات سازنده مخالف نبوده است؛ اما نکته مهمی که باید مورد توجه تیم مذاکره کننده قرار گیرد این است که؛ این مذاکرات نباید به جایی ختم شود که عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران زیر سوال رود./9703/پ202/ح

ارسال نظرات