۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۴۲۹
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبعیت عملی از ولایت فقیه حلّال مشکلات داخلی و خارجی کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تبعیت عملی و نه صرفا شعاری از ولایت فقیه، حلّال همه مشکلات داخلی و خارجی کشور است.
حجت الاسلام سالاري - نشست ستاد گراميداشت سالگرد ارتحال امام(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد، با بیان این که امام راحل الگوی ماندگار انقلاب اسلامی و خیزش های آزادی خواهانه جهانی است، اظهار کرد: با وجود گذشت چندین سال از رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی، هنوز هم انقلابیون و آزادی خواهان جهان، امام خمینی(ره) را به عنوان الگوی خود قرار می دهند.

 

وی با تأکید بر الگوگیری از سیره و روش امام راحل(ره) در تمام ابعاد زندگی، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می بایست به عنوان یک معروف، در بین نسل های جوان کشور معرفی شود تا آرمان ها و اهداف والای وی در رابطه با اسلام و انقلاب از سوی نسل های جدید پیگیری شود.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: اساس انقلاب و نظام اسلامی بر مبنای اندیشه های امام راحل که برگرفته از اسلام بود شکل گرفته و به همین دلیل نیز حفظ آرمان های بنیان گذار انقلاب ضامن تداوم نظام اسلامی خواهد بود.

 

وی تأکید کرد: اگر روزی نام و یاد و سیره امام خمینی(ره) در کشور فراموش شود بدون شک در آن روز انقلاب و نظام اسلامی دچار مشکل شده و از مسیر خود خارج می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به این که بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل بهانه ای برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره امام است، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است دستگاه های عضو کمیته های ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این استان مشارکت بیشتری برای برگزاری کیفی تر برنامه های این ایام و معرفی شخصیت امام راحل به نسل جوان داشته باشند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد ماه 42، افزود: قیام پانزدهم خرداد نشانگر ولایت مداری و ولایت پذیری ملت ایران است.

 

به گفته وی تا زمانی که ولایت مداری و ولایت پذیری در کشور ما باشد دشمنان نمی توانند به هیچ کدام از اهداف خود در این سرزمین برسند چرا که مردم ولایت مدار با دست خالی نیز در برابر دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: تنها راه نجات کشور از گرفتاری های داخلی و خارجی تبعیت از ولایت فقیه و ولایت مداری واقعی و نه شعاری است چرا که تبعیت عملی و نه صرفا شعاری از ولایت فقیه، حلال همه مشکلات داخلی و خارجی کشور خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های محوری گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام پانزدهم خرداد در خراسان شمالی، اعزام چهار هزار و 500 نفر از استان به مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) در مرقد مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی، برگزاری شب شعر ارتحال، برنامه های فرهنگی و اجرای برنامه های ویژه در مساجد و تکایا را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

 

محمود ثمینی، فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این جلسه بر مشارکت بیشتر و پررنگ تر مردم در برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) تأکید کرد و افزود: باید با برگزاری جذاب تر برنامه های این ایام، زمینه مشارکت و حضور بیشتر مردم را در آنها فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به این که امام(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی این آگاهی را به مردم داد تا در برابر ظلم و ستم شاهنشاهی بایستند، اضافه کرد: این دیدگاه امام راحل باعث شد انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگو و برند برتر در جهان مطرح شده و مردم مظلوم با تأسی از آن در برابر حکومت های ظالم قیام کرده و به آزادی برسند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات