۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۶۰۱۷۸
آیت الله حیدری:

شیخ نمر نماد مبارزه با ظلم آل سعود است/ خون شیخ نمر شاهزادگان سعودی را به گور می برد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهادت شیخ نمر سبب استمرار نهضت اسلامی و مردمی شیعیان عربستان می شود، گفت: خون شیخ نمر عربستان را به سقوط کشانده و به گور می برد.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتشار اخباری به نقل از مقامات سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر در روزهای آینده نسبت به تبعات این اقدام احتمالی هشدار داد.

 

وی در ادامه به تبیین شخصیت این عالم مبارز عربستان پرداخت و گفت: شیخ نمر از روحانیان شیعه انقلابی، مجاهد و نترس عربستان بوده که اهل شهر قطیف است.


آیت الله حیدری افزود: این عالم مبارز و انقلابی با سخنرانی ها و انتقادات صریح از رژیم حاکم عربستان نشان داده که شخصیت فوق العاده شجاع و نترس است، خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران امروزه روحیه و فرهنگ حاکم بر مناطقی از عربستان همانند قطیف و عوامیه روحیه ای انقلابی است.


امام جمعه موقت اهواز با اشاره به خاطره ای از شجاعت جوانان اهل قطیف عربستان اظهار داشت: زمانی بنده در شهر مکه به جوانی از اهل عربستان برخورد کردم که با چفیه بسیجی در حال تردد بود، من از آن جوان سؤال کردم که از این کار نمی ترسی، او جواب داد ما از انجام دادن عقاید خود هراسی نداریم.


وی ادامه داد: فرهنگ شهادت طلبی و نترس بودن در مقابل حکومت کفر در آستانه تبدیل شدن به فرهنگ غالب قرار دارد، نماد مبارزه و شهادت طلبی عربستان شیخ نمر است، این عالم دینی بدون ارتکاب هیچ گونه جرمی و فقط به دلیل حق گویی و انتقاد از ظلم و ستم آل سعود در قبال شیعیان دستگیر شده است که این کار تصمیمی بسیار ظالمانه و متجاوزانه است.


آیت الله حیدری با بیان این که در طول تاریخ همواره حاکمان ظالم و زروگو افراد حق طلب را آزار داده و دستگیر می کردند، ابراز داشت: دستگیری شیخ نمر نیز از همین زمره است، اگر عربستان شیخ نمر را به شهادت برساند عواقب و پیامدهای سنگینی را متحمل می شود.


وی با اشاره به عواقب شهادت شیخ نمر عنوان کرد: قطعا دولت عربستان دولت بی آبرویی است اما با این کار بی آبروتر می شود، اعدام شیخ نمر ترس حاکم بر منطق عربستان را از بین برده و سبب می شود تا آن ها قوی تر و مصمم تر از گذشته وارد میدان مبارزه با آل سعود شوند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهادت شیخ نمر سبب استمرار نهضت اسلامی و مردمی شیعیان عربستان می شود، خاطرنشان کرد: خون شیخ نمر عربستان را به سقوط کشانده و به گور می برد.


گفتنی است، آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه و مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی درباره قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.



در اتهام شیخ چنین آمده بود که وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.



آیت الله نمر در بیستم تیر ماه سال 1392 شمسی با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد در پانزدهم اکتبر 2014 برابر با بیست و سوم مهر ماه سال 93 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان به اعدام محکوم شد.



حکم اعدام آیت الله نمر، از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده بود اما اخیرا رسانه های عربستانی گزارش داده اند که حکم اعدام این روحانی، بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری، مصادف با بیست و پنجم رجب همزمان با سال مرگ نایف بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد پیشین عربستان سعودی و از شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی، اجرا می شود./1323/ت301/ج

ارسال نظرات