۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۶۰۰۴۵
از امروز به مدت دو هفته؛

نام‌نویسی امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نام‌نویسی امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم از 21 اردیبهشت ماه تا 5 خرداد ماه به مدت دو هفته انجام می‌گیرد که براساس آن طلاب می‌توانند در مهلت تعیین شده به سامانه خدمات اینترنتی نجاح (نرم‌افزار جامع آموزش حوزه‌های علمیه) مراجعه و ثبت‌نام کنند.
نام‌نویسی امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم آغاز شد

حجت‌الاسلام سجودی، معاون آموزش حوزه علمیه استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت:‌ ضوابط و شرایط امتحانات خرداد 94 طلاب سطوح عالی حوزه علمیه استان قم از سوی معاونت آموزش حوزه اعلام شد.


وی با بیان این‌که امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم از 11 تا 25 خرداد ماه در این شهر مقدس برگزار می‌شود از طلاب خواست جهت نام نویسی نیم سال دوم سال تحصیلی 93 _94 به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه(نجاح) مراجعه کنند.


حجت‌الاسلام  سجودی خاطرنشان کرد: نام‌نویسی امتحانات سطح عالی حوزه علمیه استان قم از 21 اردیبهشت ماه تا 5 خرداد ماه به مدت دو هفته انجام می‌گیرد، از این‌رو طلاب محترم در مهلت تعیین شده در اسرع وقت به سایت مراجعه و ثبت نام کنند.


وی افزود: چنانچه طلبه قصد انصراف و یا اصلاح ثبت نام امتحانات را داشته باشد، حداکثر تا 5 خرداد ماه باید به سایت معاونت آموزش حوزه مراجعه و نسبت به اصلاح آن اقدام کند و در صورت ثبت نام و عدم شرکت در امتحان آن درس، به منزله مردودی محسوب می شود و در صورت غیر موجه بودن غیبت امتحانی، مجاز به ثبت نام مجدد آن درس در امتحانات، شهریورماه نخواهد بود.


حجت‌الاسلام  سجودی گفت: افرادی که در نیم سال اول موفق به انتخاب درس نشده اند ابتدا می بایست دروس خود را انتخاب و سپس محل آزمون را مشخص کنند و‌ افرادی که در امتحانات نیم سال اول غیبت کرده با پذیرش مسؤولیت شرعی آن، چنانچه غیبت آنان موجه باشد می توانند در امتحانات خرداد ماه شرکت کنند.


‌وی اظهار داشت: پس از گذشت تاریخ ثبت نام و انصراف، به هیچ وجه امکان ثبت نام مجدد و نیز تغییر دروس امتحانی و مکان مقدور نخواهد بود.


معاون آموزش حوزه علمیه استان قم افزود: افرادی که نمره قبولی در یکی از نیم‌سالهای دروس فقه، اصول و فلسفه را دارند، همان نمره کافی است و مجاز به ثبت نام مجدد نیست و در صورت ثبت نام و شرکت در امتحانات به نمره آنان ترتیب اثر داده نمی شود.


وی ادامه داد: ثبت نام امتحانات متوقف بر أخذ کارت هوشمند خواهد بود، بنابراین چنانچه طلاب تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند، در اسرع وقت به سامانه نجما و یا به حیاط دارالشفاء، جنب دفاتر شهریه، واحد صدور کارت هوشمند مراجعه کنند.


وی گفت: طلاب در هنگام ثبت نام، به ضوابط و شرایط اعلام شده از قبیل انتخاب درس، مکان تحصیل، نوع طرح (قدیم و جدید)، ساعت، تاریخ و مکان امتحان و... توجه کرده تا جهت انتخاب دروس امتحانی و ثبت حضور و غیاب و نیز اعلام نمره با مشکل مواجه نشوند.


معاون آموزش حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: طلابی که در سال تحصیلی 94-93 از مدارس علمیه شهرستان ها به قم منتقل شده اند، در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی خود و شرکت در طرح ساماندهی قدیم و یا جدید، به ساختمان اداری دار الشفاء - طبقه اول- اتاق 107 مراجعه کنند.


وی افزود: تمامی طلاب سطوح عالی دارای کد محل تحصیل 529 و530 لازم است جهت ثبت نام دروس فقه، اصول و فلسفه و سایر دروس از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh- qom.com و یا سایت مدیریت استان قم به نشانی 
www.hozehqom.com اقدام کنند.


این مقام مسؤول در حوزه علمیه استان قم گفت: طلاب مدرسه جانبازان با کد 137و نیز طلاب مراکز و مدارس فقهی که از مدیریت حوزه علمیه استان قم مجوز اجرای طرح قدیم را دارند جهت ثبت نام فقط از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.


حجت‌الاسلام سجودی افزود: طلابی که در آموزش غیرحضوری شرکت کرده‌اند، مجاز به ثبت نام در این امتحان نیستند و در صورت عدم فعال بودن پرونده آموزش غیر حضوری آنان، پس از انصراف و تسویه حساب می‌توانند ثبت نام کنند./917/ت302/ی 

ارسال نظرات