۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۷۲۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

کمک به افراد مستضعف و بی بضاعت سنت و سیره پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حدیث « مَن سَمِعَ مُنادیا یُنادی یا للمسلمین فلم یَجبه فلیسَ بِمُسلم : هرکس ندای کمک خواهی انسانی را بشنود اما او را اجابت نکند مسلمان نیست»از پیامبر اکرم(ص) گفت: کمک به افراد مستضعف و بی بضاعت سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومین (ع) است که این حدیث شامل کارکنان اداره بهزیستی و تلاش های آنها هم می شود.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل بهزیستی قزوین گفت: در هر شغلی که باشیم همیشه با مشکلات و درد و رنج مردم مواجه هستیم و این درد و رنج می تواند در روحیه ما آثاری از خود به جا گذاشته و نشاط و شادی را از زندگی آدم سلب کند.

 

وی افزود: هر فردی در مواجهه با مشکلات مردم در جهت رفع آن و کمک به مردم تلاش کند، خداوند هم در دستگاه حسابرسی خود به این فرد، اجر و پاداش می‌دهد و کسانی که کارهای نیک انجام می‌دهند مطمئن باشند که اجرشان ضایع نمی‌شود.

 

امام جمعه قزوین، تلاش های مجموعه بهزیستی را مصداق بارزی از آیه قرآنی «وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى: در نیکوکارى و پرهیزگارى با یکدیگر همکارى کنید» دانست و گفت: کارکنان سازمان بهزیستی در جهت رفع نیازها و مشکلات آسیب‌پذیرترین، مظلوم ترین و محروم ترین آدم ها تلاش می‌کنند که در این زمینه باید نخست به آنها خسته نباشید، گفت و در مرتبه دیگر به آنها تبریک عرض کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حدیث «مَن سَمِعَ مُنادیا یُنادی یا لِلمُسلِمینَ فلم یَجبه فَلَیسَ بِمُسلِم: هرکس ندای کمک خواهی انسانی را بشنود اما او را اجابت نکند مسلمان نیست» از پیامبر اکرم(ص)، گفت: کمک به افراد مستضعف و بی بضاعت سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) است که این حدیث شامل کارکنان اداره بهزیستی و تلاش های آنها هم می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان اظهار کرد: خیلی وقت ها ممکن است از کمک به انسان های نیازمند غفلت شود، اما شما این توفیق را دارید که آدم های محتاج کمک را شناسایی کنید و اگر هر کدام از شما به کمک یک نفر به خوبی رسیده باشد این عمل او سب جریان پیدا کردن خیر دنیا و آخرت برای خود و نسلتان می شود.

 

در این دیدار حسین افشار، مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: سازمان بهزیستی در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است که بر این اساس با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات با حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط در جهت گسترش خدمات توانبخشی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، حمایت های گوناگون از کودکان نیازمند و حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست فعالیت می‌کند.

 

وی در پایان گفت: وظایف سازمان بهزیستی شامل پیشگیری و توانبخشی است که این خدمات از سوی معاونت‌های اجتماعی توانبخشی، توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد، معاونت مشارکت های مردمی و اشتغال و معاونت پشتیبانی و منابع انسانی انجام می‌شود./955/پ202/ح

ارسال نظرات