۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۵۵۰
آیت الله مجتهد شبستری:

مردم یمن با پیروی از مکتب عاشورا بینی عربستان را به خاک خواهند مالید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مردم ایران آماده مقابله با سعودی ها و وهابی های وحشی هستند، گفت: مردم یمن با پیروی از مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت کرده و بینی عربستان را به خاک خواهند مالید.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امسال مراسم عبادی اعتکاف به نحو احسن در سراسر کشور برگزار شد و بیش از هفتصد هزار نفر که بیشتر آنان را جوانان تشکیل داده بودند در بیش از 5 هزار مسجد برگزار شد و امت مسلمان در این مراسم با دعا برای موفقیت مردم مسلمان و مظلوم یمن، به عبادت پرداختند.


وی ادامه داد: در ایام اعتکاف یکی از شبکه های وهابی در ماهواره از اعتکاف انتقاد کرده است و مراسم عبادی اعتکاف را حرکتی نمایشی خوانده است و باید عرض کنم که علت نگرانی آنها از این مراسم، شرکت پرشکوه جوانان شیعه در این مراسم بوده و به خاطر بی تأثیر شدن حربه تبلیغاتی است که می گویند شیعیان با مفهوم عبادت بیگانه هستند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: مگر با تهدید و ارعاب مذاکره می شود کرد و اگر خواستار مذاکره هستند باید بدون تهدید و عاقلانه پای میز مذاکره بنشینند.


وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مدام می فرمایند باید عظمت و هیبت ملت ایران محفوظ بماند، موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم، مسؤولان باید به مسائل معیشتی معلمان توجه ویژه کنند و این ها همه باید نصب العین مسئولین دولتی و تیم مذاکره کننده باشد.


امام جمعه تبریز اضافه کرد: ایشان همچنین با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات رسمی آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات هسته ای تأکید کردند «من موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم. مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند».


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی مطرح کردند که اولاً غلط می کنید. ثانیاً همان گونه که در زمان رییس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد».


عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اتکال به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی است و دولت باید به این مسأله توجه جدی کند، چرا که حتی بر فرض برداشته شدن تحریم ها، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به تهدیدات رسمی مقامات آمریکا، گفت: سردار سلامی در پاسخ این یاوه گویی های مقامات رسمی آمریکا گفتند که ما بعد از جنگ تحمیلی بی کار ننشسته ایم و قوی ترین و مجهزترین تجهیزات نظامی را آماده کرده ایم و در صورت کوچک ترین تجاوزی پاسخی قاطع و پشیمان کننده خواهیم داد.


آیت الله مجتهد شبستری با بیان بخش هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان، گفت: آمریکایی ها در میان ملت های منطقه هیچ آبرویی ندارند و بدون آنکه خجالت بکشند، از کشتار مردم یمن حمایت می کنند اما ایران را که به دنبال کمک دارویی و مواد غذایی به مردم یمن است، متهم به دخالت در این کشور و ارسال سلاح می کنند و در حقیقت می شود گفت که به قول سعدی سنگ را بسته اند و سگ را آزاد گذاشته اند.


وی ادامه داد: سیاست کلان سعودی ها به دست دو جوان ناپخته و غافل افتاده است و آتش این جنگ را شعله ور کرده اند و قصدی جز تجزیه یمن ندارند و تا به امروز موفق نشده اند و فقط توان حمله هوایی دارند و به نظر می رسد که عربستان تنها مانده است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: انصارالله یمن به لحاظ عملیاتی بسیار گسترده و پیشرفته عمل می کند و  اگر عربستان هنر دارد و راست می گوید،  وارد جنگ زمینی با یمن شود، چرا که در این صورت مرزهای یمن قطعا به گورستان سعودی ها تبدیل خواهد شد.


وی ادامه داد: انصار الله یمن انسان های قوی و مستحکمی هستند و به لطفا خدا پیروز نهایی این میدان خواهند بود.


خطیب جمعه تبریز ابراز کرد: مردم ایران آماده مقابله با سعودی ها و وهابی های وحشی هستند و مردم غیرتمند آذربایجان مدام به بنده پیام می دهند که منتظر دستور امام خامنه ای هستیم تا با یک دستور عربستان را به گورستان سعودی ها تبدیل کنیم.


وی ادامه داد: سعودی ها تاکنون 3125حمله هوایی انجام داده اند که از این تعداد حمله هوایی 2992موردش، شهر ها و خانواده های مظلوم یمنی را مورد هدف قرار داده اند و تمامی زیر ساخت ها، مراکز، مساجد، مدارس و خانه ها را ویران کرده اند.


آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: مردم یمن با پیروی از مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت کرده و بینی عربستان را به خاک خواهند مالید./853/پ201/ح

ارسال نظرات