۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۲۷۷
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

آل سعود هم کاسه صهیونیست ها است/ وحدت حول محور ولایت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به هم کاسه بودن آل سعود با صهیونیست ها و حمایت آنها از گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه، گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی در منطقه هم گرایی و وحدت از هر زمان دیگر ضرورت دارد.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور شامگاه گذشته در همایش همدلی و همزبانی و بصیرت حسینی در سالن ولایت اردبیل با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، خاطرنشان کرد: 70 سال است که در پشت هر تروری در پاکستان، سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و خرابی هر مسجد و مدرسه ای در دنیا، دست خائن الحرمین آل سعود وجود دارد و حتی در جنگ شش روزه اعراب با رژ‍یم غاصب صهیونیستی هم سوخت هواپیماهای این ر‍ژیم غاصب را عربستانی ها تامین کردند.

 

وی افزود: مساله یمن باید خوب برای مردم تجزیه و تحلیل شود و تلاش در سطح بین الملل باید برای کمک به یمنی ها افزایش یابد.

 

حجت الاسلام تقوی، تصریح کرد: مرگ بر این حقوق بشری که در برابر جنایات آل سعود در یمن سکوت و حتی برای رساندن سوخت و داروهای پزشکی به بیمارستان تخریب شده هم کمکی نمی شود و حتی در برابر اتمام ذخایر غذایی مردم مظلوم یمن بی تفاوت است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، افزود: سعودی ها تا کنون یک تیر هم به صهیونسیت ها شلیک نکرده اند اما از همه جای دنیا تروریست اجیر می کنند تا در کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق و یمن جنایات فجیعی ایجاد کنند در واقع آل سعود صهیونیستهایی هستند که اسم مسلمان را دارند.

 

حجت الاسلام تقوی در ادامه با تاکید بر لزوم اتحاد، انسجام و اجتماع حول محور ولایت، اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس کنونی در منطقه هم گرایی و وحدت بین نیروهای مومن، متعهد و نیروهای جوشیده ازخون شهدا بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.

 

وی افزود: همان طور که رهبری هم فرموده‌اند مسؤولان اصلاح ذات البین کنند و شعله‌های اختلاف را که در جامعه برافروخته می شود خاموش و آندسته از برادران جدا شده از مجموعه را گرد آورند تا راه تفرقه نروند و غفلت ها و قصورها شناسایی و رفع شود.

 

تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان با هدف وحدت شکل گرفته است

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان در کشور و برگزاری جلسات در استان ها، تصریح کرد: تشکیل شورای همگرایی اصوالگرایان هم تنها برای گردآمدن نیروهای مومن و همگرایی آنها شکل گرفته و بنده معتقدم که با این کار رهبری نیز خرسند می شوند.

 

عضو جامعه روحانیون مبارز، افزود: گرچه منکر این نیستیم که هر کاری ممکن است در آینده تاثیر گذار باشد اما باید صریح و شفاف بگویم که تشکیل شورای هم گرایی اصوالگرایان برای تقسیم صندلی های مجلس نبوده و حرکت انتخاباتی نیست و فقط و فقط برای بحث همگرایی است.

 

وی بیان داشت: ما نیامده ایم تا احزاب را به هم بریزیم یا حزب جدیدی تاسیس کنیم بلکه قصد ما جمع کردن سلیقه های مختلف اصولگرایی در یک جا است.

 

منیت و خودشیفتگی آفت همگرایی است

 

حجت الاسلام تقوی، تصریح کرد: پشت و روی صحنه تشکیل شورای هم گرایی اصوالگرایی یکی است چرا که ما مقلدان رهبریم و خود را وابسته به هیچ شخصیت سیاسی، حزبی و گروهی نمی دانیم و چون می دانیم که مقام معظم رهبری از پراکنده شدن نیروهای مومن ناراحت می شوند و حرکت ما برای کشور مفید است بنابراین اقدام به این کار کرده ایم.

 

وی افزود: جلسات شورای هم گرایی اصولگرایی استان ها فقط به شورای مرکزی جامعه روحانیت و جامعه مدرسین قم گزارش می شود و در هیج جای دیگری بازتاب و گزارشی از آن وجود ندارد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، اظهار داشت: وقت آن است به دنیا بگوییم همه با هم، نه همه برای من و بگوییم که منیت و خودشیفتگی و تسلیم هوای نفس و خواسته های نفسانی شدن آفت همگرایی است.

 

تاکید رهبری بر حمایت از دولت است

 

حجت الاسلام تقوی، تاکید کرد: ما با تشکیل شورای هم گرایی اصوالگرایی جریان مخالف دولت راه نینداخته ایم بلکه ما مقلد رهبری هستیم و مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود از دولت حمایت کرده اند و بر این اساس وظیفه همه ما حمایت از دولت است چرا که چوب لای چرخ کسی گذاشتن از اصولگرایی به دور است، ما اپوزیسیون دولتی نیستیم اما هر جایی که لازم باشد نفد منصفانه هم می کنیم.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، تایکد کرد: حتی با تشکیل شورای هم گرایی اصوالگرایی استان، مسؤول مخلص را حمایت می کنیم به طوریکه برخی از مسؤولان دولتی این استان ها خود از کار استقبال کردند و معترفند که تشکیل این شورا از اختلافات کاسته و نشاط اجتماعی را بیشتر کرده است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات