۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۵۹۰۵۵
در نشست ستاد ارتحال امام خراسان شمالی؛

برنامه های فرهنگی مذهبی گرامیداشت سالروز رحلت امام تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان خراسان شمالی از سوی کمیته فرهنگی هنری ستاد ارتحال امام خمینی(ره) استان تشریح شد.
14 خرداد سالروز رحلت امام خميني(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، نشست کمیته فرهنگی هنری ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی امروز با حضور نمایندگان دستگاه های مذهبی و فرهنگی استان برگزار و برنامه های این ستاد تشریح شد. 

 

در این نشست، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری پیش بینی شده در راستای گرامیداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه، سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد ماه سال 1342، اظهار کرد: برنامه های مناسبی در این زمینه طراحی شده و از دستگاه های متعدد نیز انتظار می رود مشارکت بیشتری در برگزاری این برنامه ها داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم امسال در سالگرد ارتحال امام(ره) برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری در مرکز استان و مراکز شهرستان های خراسان شمالی در شأن بنیان گذار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تدوین و اجرا شوند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: پرداختن به موضوعات مهم انقلابی و اسلامی در جامعه ضروری بوده و این موضوع باید مورد توجه مردم و مسؤولان باشد.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به این که یکی از اصلی ترین مؤلفه های پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی رهبری حکیمانه و پیامبرگونه امام خمینی(ره) بود، تصریح کرد: به همین دلیل می بایست برنامه های سالگرد امام(ره) از سوی مردم و مسؤولان با کیفیت و کمیت بهتری برگزار شود.

 

وی با بیان این که یکی از رویکردهای برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری پیش بینی شده برای اجرا در این ایام تبیین نقش امام خمینی(ره) در انقلاب، تأثیر اندیشه های او در تکامل انقلاب اسلامی و چشم اندازهای پیش روی انقلاب اسلامی و نظام است، افزود: در این راستا می بایست همه مسؤولان و متولیان تلاش کنند تا افکار و اندیشه های امام راحل و نیز آرمان های اسلام و انقلاب در بین نسل جوان ترویج و اصول برای آنها تبیین و مشخص شود.

 

دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های تدوین شده برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان، اظهار کرد: اعزام  روحانیان مبلغ به روستاها و مناطق محروم، اعزام چهار هزار و 500 زائر به مرقد امام(ره) از استان، دسته روی هیئات مذهبی، برگزاری نشست های مذهبی دینی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) در محل امامزادگان شاخص و برپایی خیمه های معرفت در محل امامزادگان برخی از برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این ایام در استان هستند.

 

وی تهیه و توزیع ویژه نامه ارتحال امام(ره)، برگزاری نمایشگاه آثار حضرت امام خمینی(ره)، اهدای بسته های فرهنگی، چاپ ویژه نامه ارتحال امام در نشریات و روزنامه های محلی، برپایی محفل ادبی، فضاسازی محیطی، برگزاری مراسم دعای کمیل و برگزاری مسابقات فرهنگی را برخی دیگر از برنامه های شاخص ایام سالگرد ارتحال امام(ره) در استان خراسان شمالی برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مراسم دعا در محل امامزادگان شاخص، برگزاری نشست های بصیرتی، برگزاری مراسم عزاداری و دسته روی و اعزام پزشکان و پیراپزشکان بسیجی به همراه کاروان های اعزامی به تهران و مناطق محروم استان تعداد دیگری از برنامه های پیش بینی شده در این زمینه هستند.

 

به گفته ثابت قدم وحید، اجرای برنامه رادیویی با موضوع ارتحال امام، برگزاری نشست های علمی، برگزاری مراسم عزاداری، برگزاری شب شعر، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و تجلیل از جوانان فعال در حوزه نشر آثار امام(ره) از دیگر برنامه های اجرایی همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در استان خراسان شمالی به شمار می روند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات