۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۰۳۳
دبیر نشست تخصصی مهدویت:

آینده نگری جهادی را باید در طلاب نهادینه کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر نشست تخصصی مهدویت با بیان این که آینده نگری که امروز مد نظر ما است آینده نگری فرصت ساز است، گفت: آینده نگری فرصت ساز این است که آینده را آن گونه که برای ما تولید فرصت می‌کند بشناسیم نه آینده‌ای که دیگران برای ما برنامه ریزی کرده‌اند را قبول کنیم.
بصيرت مهدويت

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمد علی کارگر، دبیر نشست تخصصی مهدویت در نشست علمی مهدویت؛ آسیب‌ها و راهبردها که عصر دیروز قبل از نماز مغرب و عشا برگزار شد با بیان این که امروز برای خدمت به جریان مهدویت باید با تکیه بر سنت حوزه‌های علمیه را بارور کرد تا از این جریان‌های انحرافی جلوگیری شود، اظهار کرد:باید توجه داشت که بررسی ما نسبت به آینده نتیجه همین بررسی ما نسبت به گذشتگان خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به این که باید آینده نگری فعال را در حوزه‌های علمیه اجرا کرد، عنوان کرد:آینده نگری فعال نگاهی از آینده نگری است که با آینده نگری ما با عمر بیشتری به آینده نگاه کنیم.

 

وی افزود: باید نسبت به سناریوهایی که برای آینده شیعه و حقانیت آن طرح ریزی شده است را با دقت شناخت.

 

دبیر نشست تخصصی مهدویت با بیان این که آینده نگری که امروز مد نظر ما است آینده نگری فرصت ساز است، گفت:آینده نگری فرصت ساز این است که آینده را آن گونه که برای ما تولید فرصت می‌کند بشناسیم نه آینده‌ای که دیگران برای ما برنامه ریزی کرده‌اند را قبول کنیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ما نزدیک به 200 فرقه انحرافی در مهدویت داریم که اگر اقدامی اساسی صورت نگیرد این فرقه‌ها برای آینده شیعه تعیین کننده خواهند بود و این خطر جدی است که جهان اسلام را تهدید می‌کند.

 

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به این که باید یک آینده پژوهی فرصت ساز را در حوزه علمیه بنا کنیم، عنوان کرد:با فرهنگ سازی درست مهدویت باید این جریان‌های انحرافی را از مسیرشان منحرف کرد تا از صحنه توده مردم و دین عاطفی آنان خارج شوند.

 

وی افزود: جریان حقیقی مهدویت یک مبنای اعتقادی است که دشمن امروز برای تخریب آینده شیعه آن را هدف قرار داده است.

 

دبیر نشست تخصصی مهدویت با بیان این که آینده شیعه در قرآن کریم از سوی خداوند متعال تضمین شده است، گفت: امروز طلاب و فضلای حوزه علمیه باید با نگاهی جهادی به این موضوع بپردازند تا جوانه‌های آینده پژوهی در باغ حوزه‌های علمیه سر از خاک برآورد.

 

وی ادامه داد: آمادگی حوزه‌های علمیه در این جریان فتنه را در نطفه خفه می‌کند. /921/پ202/ی

ارسال نظرات