۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۵۹۰۰۴
آیت الله مصباح یزدی:

بهترین دانش ها شناخت حقایق قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم گرامیداشت مقام معلم گفت: بهترین چیزی که در مدت 65 سال حضور درحوزه آموخته ام در زمینه شناخت مفاهیم قرآن است و در سایر علم ها محبت اهل بیت است.
علامه مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره( عصر امروز در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت علامه مطهری و روز استاد در تالار مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره اساتید بزرگوار گفت: استفاده از اساتید بزرگوار بهترین نعمتی است که خداوند برای دانش پژوه قرار داده که باید هر روز شکرگزار بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: افزون بر این که مدیون اساتیدی هستیم که مفاهیم خوبی به ما آموخته اند ما باید مدیون اساتیدی باشیم  که در رفتار ما اثر داشتند.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره( اظهار داشت: بهترین چیزی که در مدت 65 سال حضور در حوزه آموخته ام در زمینه شناخت مفاهیم قرآن است و در سایر علم ها محبت اهل بیت(ع) است.

 

وی ابراز داشت: دانش پژوهان سعی کنند در مدت تحصیل خود بیشتر با حقائق قرآن آشنا شوند و مودت اهل بیت را روز به روز در قلب ها بیشتر کنند.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به روایتی از ائمه(ع) خاطرنشان کرد: معصومین(ع) فرمودند بهترین شما نسبت به ما مثل کوچک ترین ستاره ها نسبت به خورشید است و باید توجه داشت که نور ستاره ها و خورشید از طرف خداوند است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت(ع) نبود باور کردن این مسأله که بهترین دانش ها شناخت حقایق قرآن و شناخت اهل بیت(ع) است به این سادگی نبود.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره( افزود: هر چقدر تلاش مان را برای شناخت حقائق قرآن زیاد کنیم و ارادت مان را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش دهیم وظیفه بندگی مان را انجام داده ایم.

 

وی در پایان گفت: ما شیعیان با این که معتقدیم یکی از ائمه اطهار(ع) زنده است و ما را می بیند و بر اعمال ما نظاره گر است و می شود با او در ارتباط بود چقدر به یاد او هستیم./1325/پ202/ج

ارسال نظرات