۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۵۸۹۸۷
امام جمعه زنجان:

موفقیت کشور در گرو عمل به شعار ما می‌توانیم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی در زنجان با بیان این که کسی در اوایل انقلاب فکر نمی کرد این نهضت بتواند بر قدرت جهنمی محمد رضا پهلوی پیروز شود، گفت: سخن معجزه آمیز «ما می توانیم» امام خمینی(ره) مردم را به تکاپو وا داشته و سرانجام انقلاب را به پیروزی رساند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، عصر امروز در همایش «حکمت مطهر» که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان و در محل سالن کوثر این شهر برگزار شد، با اشاره به حکمت آفرینش اهل بیت(ع) از سوی خداوند گفت: خداوند متعال با آفریدن و خلق کردن اهل بیت (ع) اوج هنر آفرینش را به همگان نشان داد.

 

وی در ادامه افزود: خداوند متعال با این خلقت به همگان نشان داد که انسان دارای استعدادهای فراوانی است که اگر تحت تعالیم الهی قرار گیرد به جایی خواهد رسید که تاکنون پای هیچ ملائکه ای هم به آنجا نرسیده است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به ماجرای شب معراج و محدودیت حرکت جبرئیل در کنار پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) در شب معراج تا آنجا پیش رفت که همراهش یعنی جبرئیل امین به ایشان گفت یا رسول الله از اینجا به بعد شما جلو بروید که اگر من قدمی جلوتر بردارم پر و بالم خواهد سوخت؛ پس می بینیم که این محدوده برای مقرب ترین ملک الهی هم ورود ممنوع است و تنها کسی که می تواند وارد این وادی شود یک انسان است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه تصریح کرد: پیامبر (ص) بارها فرموده است که اگر انسان پیرو و دنباله رو عقل باشد قطعا از فرشته هم بالاتر خواهد بود ولی اگر دنباله رو شهوت بوده و تمایلات نفسانی خود را همیشه بر همه چیز مقدم دارد پایین تر و پست تر از حیوان است.

 

وی در ادامه با بیان این که امام علی (ع) هم تحت تربیت الهی پیامبر (ص) بود گفت: پیامبر (ص) چندین بار خود را تربیت یافته مکتب الهی معرفی کرده است و بارها نیز فرموده است که علی (ع) هم تحت تربیت و آموزش من بوده است، پس ایشان نیز در سیرهای وجودی مانند رسول الله می باشد چرا که تحت تربیت یک معلم الهی قرار یافته است.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در اوایل انقلاب حتی کسی فکرش را هم نمی کرد که انقلاب پیروز شود تأکید کرد: مردم کشور در زمان انقلاب فکر نمی کردند که کسی بتواند در برابر قدرت جهنمی محمد رضا پهلوی ایستادگی کند و اصلا فکر نمی کردند که انقلاب پیروز شود اما امام آمد و با سخن معجزه آمیزی گفت که اگر بخواهید می توانید که مردم نیز به این سخن عمل کرده و به پیروزی رسیدند.

 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه اظهار داشت: بعد از انقلاب نیز در هر جایی و در هر موردی که به شعار «ما می توانیم» عمل کردیم لطف خداوند نیز شامل حال ما شد و توانستیم با تکیه بر قدرت خود در آن مورد پیش رفته و پیروز شویم.

 

وی در ادامه با اشاره به مشخصه های بارز سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: کسی فکر نمی کرد که نهال کوچک سپاه و بسیج یک روزی بتواند در اثر تجربه های فراوان در برهه های مختلف بتواند یک روزی به درختی تنومند تبدیل شده و برای پاسداری از انقلاب جانفشانی کند.

 

این مسؤول در پایان افزود: این نهال کوچک با خون زیبای شهدا آبیاری شده و سپس ایمان و صداقت و ولایتمداری نیز به ویژگی های آنها افزوده شد و توانستند تا اندازه ای قوی شوند که دشمنان از آنها هراسناک بوده و مردم نیز آنها را به عنوان بازوی توانمند نظام تلقی کنند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات