۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۸۶۷
معاون سازمان بسیج مستضعفین:

شبکه های ماهواره ای تهدیدی برای هویت فرهنگی و ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون سازمان بسیج مستضعفین گفت: استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت های ماهواره ای در صدد از بین بردن هویت فرهنگی ملت ها و ارزش های اسلامی است تا آنچه خود می خواهند را جایگزین کنند.
معاون بازرسي سازمان بسيج مستضعفين

سردار نعمان غلامی، معاون بازرسی سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل به فعالیت گسترده دشمن در راه اندازی شبکه های ماهواره ای و فعالیت در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن برنامه های بسیار پیچیده ای را به منظور اثر گذاری و ایجاد تفرقه در کشور طرح ریزی کرده که از جمله آن راه اندازی شبکه های ماهواره است که به نام اسلام فعالیت می کنند.

 

وی یکی از علل معطوف شدن دشمن در حوزه فرهنگ و اثرگذاری بر مخاطبان ایرانی را جلوگیری از تأثیرات جمهوری اسلامی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به دلیل تأثیراتی که در محیط پیرامونی منطقه و در سطح گسترده تر در بین الملل دارد، یک تهدید جدی برای استکبار جهانی است و به همین دلیل آنها تلاش خود را در حوزه جنگ نرم معطوف کرده اند.

 

این فرمانده سپاه با بیان این که دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل گفتمان جدید انقلاب در عرصه بین الملل و حمایت از مستضعفان آن را تهدید مهم برای خود قلمداد می کند، تصریح کرد: روشنگری هایی که پیام های انقلاب نسبت به رویارویی مستضعفین با مستکبران می کند و حمایت از جنبش های مردمی برای خروج از دایره استکبار علت اصلی دشمنی آنها با انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت های ماهواره ای در صدد از بین بردن هویت فرهنگی ملت ها و ارزش های اسلامی است تا آنچه خود می خواهند را جایگزین کنند.

 

سردار غلامی یکی دیگر از نقشه های آنان را علم کردن اسلام بدلی و انحرافی عنوان و خاطرنشان کرد: بخشی از ظرفیت های ماهواره ای که الآن به نام اسلام و یا به نام تشیع کار می کند بر اساس ایجاد اختلاف بین مسلمانان و فراموش کردن خطر اصلی جهان اسلام یعنی رژیم اشغالگر قدس است.

 

وی افزود: منبع اصلی تأمین مالی شبکه های ماهواره ای و مجازی اختلاف افکن، سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس است.

 

معاون بازرسی سازمان بسیج کشور بر لزوم هوشیاری و افزایش بصیرت عمومی در شناختن چهره ی حقیقی شبکه های ماهواره ای تاکید و اذعان کرد: برخورد با عوامل داخلی شبکه های به ظاهر اسلامی که در حقیقت کارکرد تفرقه افکنانه دارند و آگاهی مردمی در خصوص کارکرد و اهداف و وابستگی های آنان، با جدیت دنبال می شود.

 

وی ادامه داد: شبکه های ماهواره ای که به نام تشیع فعالیت می کنند اما دفاتر اصلی و منبع تأمین مالی آنها از آمریکا و انگلیس است، هدفی به جز ایجاد درگیری های داخلی و کاهش توان و قدرت مسلمانان و جلوگیری از اتحاد اسلامی را دنبال نمی کنند.

 

سردار غلامی با تاکید براین که برنامه های بلند مدتی از سوی دشمنان اسلام برای تغییر در حوزه منطقه طرح ریزی شده است، گفت: وضعیت عراق، سوریه، لبنان و یمن نشان از برنامه ریزی بلند مدت برای جلوگیری از بیداری اسلامی و تقابل با اندیشه های آزادی بخش  انقلاب اسلامی دارد و این مسأله در حوزه داخلی با قوم گرایی و مذهب گرایی از سوی دشمنان دنبال می شود./950/ت302ب1

ارسال نظرات