۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۵۸۸۵۶
استاد معارف دانشگاه‌های استان کرمانشاه:

پیشرفت محتوایی جامعه در گرو بهره‌مندی از فرهنگ صحیح اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف دانشگاه‌های استان کرمانشاه با بیان این‌که ایجاد تمدن اسلامی نیازمند تغییر سبک زندگی مردم است، گفت: پیشرفت محتوایی جامعه در گرو بهره‌مندی از فرهنگ صحیح اسلامی است.
فرهنگ اسلامي

محسن کرمی، استاد معارف دانشگاه‌های استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی ایرانی و با توجه به نظم اجتماعی گفت: تا سبک زندگی ما عوض نشود هیچ تغییر مهمی در ایران رخ نخواهد داد، ما به دنبال تأسیس تمدن نوین اسلامی هستیم.


وی با اشاره به شکل گرفتن تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی ایجاد نمی شود مگر اینکه سبک زندگی مردم عوض شود، رهبر معظم انقلاب در این باره نکات و مباحث کلیدی را برشمرده‌اند.

 

استاد معارف دانشگاه‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: در مبحث پیشرفت کشور، ما تکنولوژی دستیابی به صنایع و یافته های جدید علمی را در اختیار داریم، اما این بخش ابزاری کار است و بخش محتوایی کار، همان روح و فرهنگ صحیح اسلامی است که در این زمینه نیز پیشرفت خوب و چشمگیری داشته ایم، این دو باید در کنار هم مدیریت شوند.


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «مدیریت، ابزار پیشرفت تکنولوژی و بخش محتوایی که همان فرهنگ اسلام است، موجب الگو شدن ما در جهان خواهد شد» گفت: در صورتی تمدن بزرگ اسلامی شکل خواهد گرفت که با مدیریت و توجه کافی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه داشت و به صورت جزئی به آن نگریست.


کرمی در ادامه افزود: اهالی تفکر باید پایه‌ای و بنیادی به این مسأله فکر کنند، چرا که در غیر این صورت این موضوع آرام آرام به فراموشی سپرده می‌شود، از این رو تکنولوژی و صنایع جدید برای ما تمدن‌ساز نیست، پس باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.


وی در ادامه به یکی از تیترها و سرخط های سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع)، در دیدارهایی که رهبر معظم انقلاب با مسؤولان کشور داشتند، برای تغییر دادن سبک زندگی باید به این رهنمودها و توصیه ها که در این دیدارها بیان شد، اهتمام ویژه داشت، از این رو باید قدردان وجود این بزرگان باشیم. 


این استاد دانشگاه با توجه به رهنمودهای حضرت امیرمؤمنان(ع) که فرمودند «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم‏»، بیان کرد: این بیان بلیغ در آن روزگار، نظم را به عنوان یک شاه کلید و خط سیر حرکت برای جامعه اسلامی عنوان کرده و کسی را که در امور عبادی و کارش نظم نداشته و به حقوق دیگران بی اهمیت باشد بی تقوا می‌داند، حضرت امیرمؤمنان(ع) نظم را در ردیف تقوا دانسته و از آن به عنوان والاترین ارزش های اسلامی یاد کرده است.


کرمی بیان داشت: آیت الله جوادی به اهمیت نظم در کنار تقوا اشاره کرده و روشن است کسی که در کار و امور دنیوی و تکالیف شرعی خویش نظم نداشته باشد، قطعا دچار مشکل خواهد شد.


وی در پایان گفت: با نگاه کردن به زندگی اهل‌بیت و الگو قرار دادن آن ها در مسیر زندگی خویش، قطعأ تغییرات خوبی در زندگی ایجاد خواهد شد./967/ت302/ح

ارسال نظرات