۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۲۵۸۶۰۱
امام جمعه دامغان:

شوراها مسؤولیت خود را در قبال فرهنگ جامعه فراموش نکنند/ مسؤولان حرف و عمل خود را یکی کنند تا کلامشان تأثیرگذار شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: اعضای شوراهای اسلامی با سرگرم شدن به امور عمرانی مسؤولیت خود را در قبال فرهنگ جامعه فراموش نکنند، همانا توسعه با پیشرفت در تمامی حوزه‌ها معنا پیدا می‌کند و فرهنگ زیر بنای همه کارها است.
امام جمعه دامغان در گردهمايي شوراهاي اسلامي اين شهرستان گردهمايي شوراهاي اسلامي شهرستان دامغان گردهمايي شوراهاي اسلامي شهرستان دامغان گردهمايي شوراهاي اسلامي شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه این شهرستان شب گذشته در گردهمایی بزرگ اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان دامغان که با حضور نماینده، فرماندار و معاونان وی، شهرداران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در محل سالن همایش‌های دانشگاه رسول اکرم(ص) دامغان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی، اظهار داشت: شوراها بدون توجه به نظرات مردم هرگز موفق نخواهند شد.

 

وی با اشاره به توصیه خداوند متعال به رسول گرامی اسلام(ص) مبنی بر مشورت در امور و استفاده پیامبر اکرم(ص) حداقل در هشت جنگ با کفار از نظرات صحابه از جمله داستان جنگ خندق و نظر کارآمد سلمان فارسی مبنی بر حفر خندق، تصریح کرد: پیامبری که مخزن بی‌‌انتهای علم و دانایی است، راه مشورت را برمی‌گزیند تا به ما بیاموزد که شورا تنها یک اسم نیست و با اجماع و همفکری معنی پیدا می‌کند.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شورای اسلامی واقعی با وحدت، هماهنگی و همفکری نه تنها در بین اعضا بلکه با دیگر مسؤولان و مردم و صاحب نظران معنی می‌یابد، افزود: سالی که با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب به عنوان هم‌دلی و‌هم‌زبانی دولت و مردم نام‌گذاری شده تداعی کننده این اصل مهم است که ملت ما در انقلاب و دفاع مقدس نیز با وحدت و هم‌دلی به پیروزی رسید.

 

اعضای شوراها از حرمت رأی و نظر مردم پاسداری کنند

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر این نکته که شورایی که وحدت در بین اعضای آن نباشد نه تنها کاری برای شهر و مردم انجام نمی‌دهند بلکه اثر سوء برای جامعه دارند، خاطر‌نشان کرد: اعضای شوراها باید از حرمت رآی و نظر مردم پاسداری کنند و با همفکری با اقشار مختلف در موضوعات مرتبط تأثیر کلام و عملشان را در جامعه دوچندان کنند.

 

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دامغان گفت: باید با مردم شفاف سخن بگویید، مشکلات موجود و کاستی‌های پیش روی فعالیتتان را با مردم در‌میان بگذارید، اگر شورا به تنهایی از عهده کاری برنمی‌آید با دیگر مسؤولان همکاری کنید، فعالیت‌ها را تا میزانی که انجام شده به اطلاع مردم برسانید و از غلو و زیاده گویی یا گفتن تصمیماتی که انجام نشده و موجب در انتظار ماندن مردم و ایجاد توقع در جامعه می‌شود پرهیز کنید.

 

مسؤولان حرف و عمل خود را یکی کنند تا کلامشان تأثیرگذار شود

 

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسؤولان باید حرف و عمل خود را یکی کنند تا کلامشان در بین مردم تأثیرگذار شود، اظهار داشت: از دادن وعده‌های بی‌اساس به قصد حفظ محبوبیت یا دادن امید کاذب پرهیز کنید، یک مسؤول در جامعه اسلامی باید در وهله نخست خود سازی را در کارش مدنظر قرار دهد زیرا مسؤول بی‌تعبد و بی‌تعهد نمی‌تواند مشکل‌گشای مردم باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تأکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی با سرگرم شدن به امور عمرانی مسؤولیت خود را در قبال فرهنگ جامعه فراموش نکنند، همانا توسعه شهر، استان و کشور با پیشرفت در تمامی حوزه‌ها معنی پیدا می‌کند و فرهنگ زیر بنای همه کارها است.

 

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی همچون بسیاری از فعالیت‌های خوب انجام شده، باید گسترش و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی در جامعه را یاری کنند، به احیا و نشاط معنوی مساجد، برپایی نماز جماعت و توجه به دیگر احکام و ارزش‌های اسلامی توجه نشان دهند، همانا حل مشکلات فرهنگی بسیاری از دیگر ناهنجاری‌ها را از بین می‌برد./977/پ202/ب4

ارسال نظرات