۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۸۴۱۰
امام جمعه موقت دامغان:

برکت علم با احترام به معلم حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان در آیین نواختن زنگ سپاس در دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول دامغان گفت: رمز برکت داشتن و ایجاد زمینه مطلوب برای استفاده از علم و دانشی که می‌آموزیم، تعظیم و بزرگداشت معلم است.
زنگ سپاس معلم دامغان زنگ سپاس معلم دامغان زنگ سپاس معلم دامغان زنگ سپاس معلم دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت دامغان در مراسم بزرگداشت مقام معلم و نواختن نمادین «زنگ سپاس معلم» به‌ صورت همزمان در 93 آموزشگاه شهرستان دامغان، که با حضور فرماندار و معاون وی، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای انجمن خیران مدرسه ساز و اولیا و مربیان و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول دامغان برگزار شد، با بیان این‌که جایگاه معلمان به قدری رفیع است که فرشتگان آن را در ملکوت می‌ستایند، گفت: رمز برکت داشتن و ایجاد زمینه مطلوب برای استفاده از علم و دانشی که می‌آموزیم، تعظیم و بزرگداشت معلم است.

 

وی تصریح کرد: معلمان دارای جایگاه ویژه ای در بین مردم ما هستند و ارج نهادن به مقام آموزگاران به ارزشی در جامعه اسلامی ما بدل شده، اما خداوند متعال برای افرادی که برای خدا درس بخوانند و به آنچه آموخته‌اند، عمل کنند و در مرحله بعد دانش خود را برای رضای خدا به دیگران بیاموزند، مقامی رفیع بیان کرده است.

 

امام جمعه موقت دامغان تجلیل و تقدیر از معلمان به ‌عنوان پرورش دهندگان نسل‌های بالنده میهن اسلامی باید به عنوان یک وظیفه و افتخار در جامعه نهادینه شود.

 

وی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را معلمان و هدایت‌گران همه بشریت دانست و افزود: امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر معلمان بزرگ عصر حاضر هستند که راه، سیره و حقیقت وجودی آنها رهنمای سعادتمندی است.

 

حجت‌الاسلام رستمیان فرصت قدردانی از معلمان در هر سن و سالی را توفیقی الهی در آموزه‌های اسلامی و شیعی برشمرد و تصریح کرد: حقی که آموزگاران ما بر گردنمان دارند با سپاس گفتن، بوسه زدن بردستانشان و تقدیم شاخه‌های گل تنها یادآوری و قدرشناسی می‌شود و جبران آن فرصتی به وسعت عمری که معلمان برای پرورش نسل‌های آینده صرف می‌کنند نیازمند است.

 

گفتنی است، نواختن زنگ سپاس معلم از سوی امام جمعه موقت دامغان، اجرای سرود‌های دسته جمعی به همت دانش آموزان این آموزشگاه در وصف جایگاه معلم و روز پدر و دکلمه خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/پ202/ح

ارسال نظرات