۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۵۸۳۷۶
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان:

تقویت حوزه‌های علمیه خواهران از ضرورت‌های امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی گفت: جامعه اسلامی نیازمند عالمانی از جنس خودشان است و با توجه به این که نیمی از جمعیت بانوان هستند باید نسبت به تقویت و رشد حوزه های علمیه ضرورت و اهتمام جدی تری صورت گیرد.
حجت الاسلام ابطحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان امروز در مراسم جشن فارغ التحصیلی نخستین گروه طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه نجف آباد با تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و هفته معلم گفت: سخن گفتن درباره حضرت علی(ع) کاری بس مشکل و بلکه محال است و آنان که بخواهند فضایل حضرت را احصاء کنند هیچ گاه چنین توانی نخواهند داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مقطع سطح چهار خواهران در حوزه های علمیه استان اصفهان گفت: جامعه اسلامی امروز شدیداً نیازمند عالمانی از جنس خودشان است و با توجه به این که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، باید نسبت به تقویت و رشد بانوان طلبه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ابطحی گسترش حوزه های علمیه خواهران را از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به شهر قم بیان کرد و افزود: با آن که در سال 42 به دستور حضرت امام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فضایی را که اکنون به عنوان جامعه الزهراء شناخته می شود را برای تحصیل بانوان فراهم کرد، ولی از سال 1375 شاهد رشد و تقویت در حوزه های علمیه خواهران هستیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم یکی از 40 دستورالعمل ایشان گسترش حوزه های علمیه خواهران بود با این بیان که یکی از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی حوزه های علمیه است و شما چرا علم را سنگ چین کرده اید، سبب شد تا امروز شاهد وجود 450 حوزه علمیه خواهران و تحصیل بیش از 70 هزار طلبه خواهر در سطح کشور باشیم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به تأکیدات مراجع و مقام معظم رهبری در تقویت هر چه بیشتر حوزه های علمیه خواهران افزود: پدیده حوزه های خواهران شجره طیبه رو به نمو است و کار در حوزه های خواهران جهاد فی سبیل است و حوزه های علمیه خواهران برای انقلاب آبرو هستند، از جمله بیانات حضرت آیات و مراجع درباره حوزه های علمیه خواهران و اهمیت آن است.

 

وی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر حوزه های علمیه در سطح استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان تهران با وجود 15 میلیون جمعیت زیر 50 حوزه دارد، در حالی که در استان اصفهان شاهد 56 حوزه علمیه خواهران هستیم و این یکی از حرکت های عظیم در سطح این استان است که هم اکنون 12 حوزه در شهر اصفهان و 7 حوزه در شهرستان نجف‌آباد مشغول فعالیت است.

 

حجت الاسلام ابطحی حوزه های علمیه را مهم ترین مرکز علمی دنیای اسلام بیان داشت و گفت: هیچ موسسه علمی به اندازه حوزه های علمیه برای جهان اسلام خروجی نداشته است و حوزه های خواهران نیز باید چنین بانوان لایقی برای جامعه اسلامی تربیت کنند.

 

وی در پایان بیان کرد: اگر در حوزه های علمیه تدریس در کنار تهذیب نفس صورت نگیرد، یکی از ضررهای جبران ناپذیر در حوزه های علمیه است و مشی اساتید بزرگ حوزه ها از اخلاق شروع شده است و فرقی نمی کند در چه زمینه ای در حال تدریس هستیم باید در کنار تدریس به تربیت و مسائل فرهنگی نیز توجه شود. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات