۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۲۲۹
مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق:

عمل به توصیه های اهل بیت بهترین اعمال در ایام اعتکاف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نخاولی گفت: ایام البیض در ماه رجب قرار گرفته که سفره خاص خدا برای اولیای خاصش است و در روایات آمده که ماه رجب ضیافت خاص برای کسانی است که می خواهند به کمال بیش تری دست پیدا کنند.
ائمه

حجت الاسلام مهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به بیان نکاتی پیرامون اعتکاف ماه مبارک رجب پرداخت و گفت: آداب و دستورات شریعت یا در سطح الزام قطعی است که انجام آن واجب است و یا در سطح الزام مؤکد، که عمل مستحبی است؛ اعتکاف جزو آداب و دستورات مؤکد است.

 

وی در ادامه افزود: تأکیدی که پیامبر اسلام(ص) بر اعتکاف داشتند به گونه ای بود که ده شب آخر ماه مبارک رمضان را در مسجد معتکف می شدند که این عمل خود نشان از اهمیت اعتکاف دارد.

 

این مفسر و پژوهشگر قرآنی خاطرنشان کرد: همان گونه که اثر اعمال در مکان های مختلف، متفاوت است و مکان ها در وصول عمل به جانب حقیقت و رسیدن به هدف تأثیر دارند، زمان های مختلف هم سبب پدید آمدن آثار و برکات متفاوتی در عمل می شوند؛ برخی زمان ها در طول هفته اثر ویژه ای دارند مانند شب جمعه؛ برخی در طول ماه، و برخی هم در طول سال منحصر به فرد هستند مثل ماه های رجب، شعبان و رمضان، دهه اول محرم، شب های قدر، دهه اول ذی الحجه و همچنین ایام ولادت و وفات اهل بیت(ع).

 

نخاولی تأکید کرد: ایام البیض در ماه رجب قرار گرفته که سفره خاص خدا برای اولیای خاصش است و در روایات آمده که ماه رجب ضیافت خاص برای کسانی است که می خواهند به کمال بیشتری دست پیدا کنند؛ ایام البیض جایگاه ملکوتی ای دارد و آن ها که خبردار ملک و ملکوتند، این ایام را ایام توجه و تقرب به خدا و محافظت و مراقبت از خود دانسته اند.

 

وی توصیه های معصومین(ع) را بهترین راهکار برای استفاده حداکثری از زمان محدود اعتکاف و ایجاد آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و گفت: اعمالی که خود اهل بیت(ع) توصیه کرده اند مانند استغفار و بازبینی اعمال گذشته و سپس اصلاح حق الله و حق الناس، خواندن سوره توحید و تفکر درباره حقیقت آن، ذکر شریف «لاإله إلاالله» و همچنین روزه گرفتن از بهترین اعمال است.

 

مدیر مؤسسه راه حق در پایان اظهار داشت: خواندن دعاهای ماه رجب از دیگر اعمال است که این دعاها بیشتر توحیدی هستند و عمق ویژه ای دارند که دل انسان را از کثرات جدا کرده و به وحدت سوق می دهد./820/ت302/ح

ارسال نظرات