۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۵۸۱۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

همدلی و همزبانی مانع طمع ورزی دشمن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن برای ضربه زدن به هر کشوری، ابتدا به دنبال تفرقه افکنی و استفاده از اختلافات داخلی برای ایجاد مشکل در آن کشور است، از این رو همدلی و همزبانی بین دولت و ملت که حاکی از وحدت اس،و می تواند موجب اقتدار در برابر دشمنان شود.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اهداف داخلی و برون مرزی را دربر می گیرد، افزود، این شعار در جهت فروکش یافتن فتنه ها و چالش های نظام است که گویای تثبیت نسبت به دوران گذشته است.

 

وی افزود: با توجه به شرایط ایران در منطقه و مسایل داخلی و خارجی کشور، همکاری، اعتماد متقابل همراه با صداقت، خیرخواهی و حق شناسی می تواند برکات بسیاری را برای نظام به همراه داشته باشد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که تجربه نشان داده است که اگر بین دولت و ملت فاصله ای ایجاد شود، موجب بروز مشکلاتی خواهد شد، افزود: شعار سال 94 به معنای توجه و نظرخواهی و همفکری با مردم است تا از این طریق دولت در راستای خواسته های مردم قدم بردارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت نیز باید به هشدارها و خواسته های دولت توجه داشته باشد تا همدلی و همزبانی به معنای واقعی کلمه محقق شود و نظام بتواند در مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل برای جمهوری اسلامی ایران، حرکت کند.

 

به گفته وی، دشمن برای ضربه زدن به هر کشوری، ابتدا به دنبال تفرقه افکنی و استفاده از اختلافات داخلی برای ایجاد مشکل در آن کشور است، از این رو همدلی و همزبانی بین دولت و ملت که حاکی از وحدت است، می تواند موجب اقتدار در برابر دشمنان شود.

 

وی تأکید کرد: در مسأله هسته ای، همراهی دولت و ملت و ایستادگی آنها کنار یکدیگر، موجب شد تا دشمن در برابر خواسته های ایران اسلامی تسلیم شود که اگر در این موضوع بین دولت و ملت اختلاف بود، نمی توانستیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم و به حقوق خود در دانش هسته ای برسیم.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که در هر زمینه ای همدلی و همزبانی مانع طمع ورزی دشمن می شود، گفت: شعار سال به معنای نقد نکردن دولت نیست، بلکه نقد منصفانه نوعی همراهی با دولت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ملت ناظر به امور دولت نباشد، این نشان از کم لطفی نسبت به دولت است، از این رو می توان نقد دولت را نشان از پویای در ارتباط بین دولت و ملت دانست./1307/ت303/ب4

ارسال نظرات