۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۵۸۱۳۸
امام جمعه تبریز:

کلید حل مشکلات کشور در اتکا به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و نیویورک نیست، بلکه در اتکا به تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام علی(ع)، اظهار داشت: دومین شخصیتی که در عالم خلقت بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) از عظمت ویژ برخوردار است حضرت امیرمونان علی (ع) می‌باشد که در 13 رجب در کعبه پا به جهان گذاشت.


وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در آذربایجان شرقی، افزود: بیش از هفتاد درصد از معتکفان جزء جوانان هستند و این سنت حسنه همه ساله پرشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.


خطیب جمعه تبریز با بیان این که معتکفان گرامی تنها حوائج شخصی را از خداوند نخواهند، افزود: حوائج اجتماعی و نابودی رژیم آل سعود و پیروزی مردم مظلوم یمن، سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری و تعجیل در فرج امام زمان(ع) نباید در این ایام فراموش شود.


وی با اشاره به برگزاری نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله ملکوتی در تبریز، افزود: ایشان سالیان متمادی در تبریز زحمت کشیده و در حوزه های علمیه تبریز و نجف نقش ویژه ای داشتند و خداوند انشاء الله ایشان را با صاحب شریعت محشور کند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به 12 اردیهبشت، سالروز شهادت علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری، افزود: آن بزرگوار مصداق کامل یک استاد واقعی است که با بیان و قلمش هزاران نفر را به سمت ارزش های اسلامی رهنمون کرده و در شرایطی که مکاتب الحادی در حال فعالیت گسترده و شبهه افکنی در جامعه بودند این استاد بزرگوار با مبارزات علمی خویش جلوی پیشرفت آن ها ها را گرفت.


وی اضافه کرد: استاد شهید مطهری با بصیرت و درک زمان خویش به سمت دانشجویان و قشر جوان رفته و اسلام ناب را به آن ها معرفی کرد، در صورتی که اگر به قم عزیمت می کرد قطعا یکی از مراجع بزرگ شیعه می بود.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: علامه مطهری افزون بر شخصیت علمی که داشتند، در نهضت امام خمینی حرکت می کرد و در اوایل انقلاب مسؤولیت های خطیری بر عهده داشت و ذوب در ولایت بود از این رو استکبار به خاطر خطری که از جانب آیت‌الله مطهری احساس می کرد، دست به ترور ایشان زد.


وی افزود: شهید مطهری، اسوه و الگویی برای تمامی اساتید است و تمامی اساتید و معلمان باید از سیستم و نوع تربیتی ایشان درس بگیرند و افزون از تخصص دارای تعهد بوده و مربی باشند.


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مقدرات و سرنوشت آینده کشور متعلق به جوانان است، از این رو تربیت آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با کار و کارگران، افزود: حقا و انصافا مجموعه کارگری با تحمل همه مشکلات کار های خوبی انجام داده اند.


آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: معظم له با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی و اجتناب از واردات بی رویه کالاهای خارجی، استفاده از کالاهای خارجی را در صورت وجود کالای مشابه بر دولت حرام کردند.


وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای بیکاران وظیفه دولت و مسئولین امر است و باید نسبت به این مسأله توجه جدی کرد.


امام جمعه تبریز افزود: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و نیویورک نیست بلکه در اتکا به تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی است.


وی ادامه داد: رهبری بر عدم استفاده از کالاهای خارجی و مارک دار تاکید داشتند و دولت باید جلوی واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد را بگیرد.


خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار نافع و راهگشا بود و از تمامی مسؤولان خواستاریم که این رهنمودهای رهبری را به طور کامل اجرا کنند تا ان شاء الله اقتصاد مقاومتی امسال محقق شود.


وی تصریح کرد: با دزد دزد گفتن مشکل حل نخواهد شد و باید به این مطالب جامه عمل پوشاند و شعار دادن کافی نیست و باید در عمل شاهد توسعه اقتصاد داخلی کشور باشیم.


وی با اشاره اوضاع داخلی رژیم آل سعود، گفت: در عربستان نصب های جدیدی به وقوع پیوست که برخی از رسانه ها آن را زلزله سیاسی نامیدند، جنگ داخلی عربستان ایجاد شده و روز به روز در حال گسترش و تشدید است و به فضل الهی به زودی شاهد نابودی رژیم آل سعود خواهیم بود.


 آیت الله مجتهد شبستری در پایان تصریح کرد: متاسفانه در قبال مردم مظلوم یمن، مهر سکوت مرگ باری بر دهان مجامع بین المللی زده شده است و ما ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود خواستار پیگیری این جنایان در مجامع بین المللی و سازمان ملل هستیم و از مردم یمن هم می خواهیم استقامت خودشان را تا پیروزی نهایی حفظ نمایند، چرا که پایان شب سیه سفید است./853/پ201/ب4

ارسال نظرات