۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۸۱۲۲
رائفی پور:

دولت در قبال سیاست یزیدی آل سعود انعطاف بیش از حد نشان ندهد

خبرگزاری رسا ـ رائفی پور با بیان این که آل سعود با حمله به یمن، سیاست معاویه ای خود را به سیاست یزیدی تغییر داد، گفت: دیگر نمی شود به جهت مصالح اسلام با آن ها صلح داشت؛ مسؤولان در حفظ عزت ملی ایران اهتمام داشته و در برابر آل سعود جنایتکار بیش از حد انعطاف نشان ندهند.
استاد رائفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر رائفی پور شب گذشته در نشستی که با عنوان «بررسی تحولات سیاسی منطقه» به همت گروه فرهنگی «یک هفتاد و سوم» در مجتمع امیرالمؤمنین برگزار شد، گفت: آل سعود هیچ تفاوتی با اسرائیل ندارد؛ آل سعود فرزند اسرائیل است ولی اسرائیل دشمن اصلی ما است و مبارزه اصلی باید با اسرائیل صورت گیرد زیرا عامل اصلی جریانات به وجود آمده در منطقه اسرائیل است.

 

وی با بیان این که یهودیان به واسطه این که خود را قوم برتر می دانند به دیگران اجازه یهودی شدن را نمی دهند و به همین علت تعداد یهودیان جهان فقط 15 میلیون نفر است، گفت: این در حالی است که آن ها تفکر یهودی را در سه دین ابراهیمی ترویج و تفکراتشان را بین مسیحیت و مسلمانان نهادینه و به اصطلاح ادیان را یهودیزه کرده اند.

 

 یهودیزه شدن ادیان ابراهیمی آفتی خطرناک است

رائفی پور با استناد به این که قوم یهود به واسطه برتر دانستن قوم خود دست به هر جنایت و اقدامی حتی بر علیه خدا می زنند و این خود برتر بینی را مایه سعادت و کامیابی می داند، افزود: یکی از افت هایی که محبان اهل بیت(ع) را تهدید می کند همین نگاه است؛ نگاهی که به واسطه محبت اهل بیت(ع) خود را بری از آتش جهنم می دانند و هر خطا و گناهی را که انجام می دهند، بخشیده شده فرض می کنند.

 

وی با با بیان این که محبت اهل بیت(ع) انسان را به تبعیت از ایشان می کشاند، افزود: محب و شیعه اهل بیت(ع) با هم تفاوت دارند؛ این شعیان هستند که به واسطه تبعیت محض از ائمه رستگار می شوند و آتش جهنم بر آن ها حرام است ولی محبان بعد از این که جزای گناهان خود را در جهنم چشیدند مورد شفاعت قرار می گیرند.

 

مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری مصاف با اشاره به این که یهودیان در بین مسیحیت گروه هایی رابه وجود آورده اند که با این که مسیحی هستند ولی خود را وقف یهودی ها کرده و خود را جیره خوار آن ها می پندارند، اضافه کرد: این گروه ها به ویژه در امریکا دارای نفوذ بالایی هستند و بیشترین اهداف اسرائیل را در دنیا و به ویژه آمریکا همین مسیحیان یهودیزه شده تأمین می کنند.

 

وی با مروری بر جریانات به وجود آمده در میان شیعیان که خاستگاه یهودی دارند، به تشکیل جریان بهائیت اشاره کرد و گفت: این جریان که به دلیل بیداری و آگاهی مراجع شیعی حتی نتوانست خود را به عنوان شاخه ای از شیعیان معرفی کند و به عنوان یک فرقه ضاله از نگاه شیعیان نجس  هستند، دارای پایه های فکری به شدت متاثر از دین یهود است تا حدی که حتی قبله شان به سمت اسرائیل است.

 

رائفی پور با اشاره به این که تشکیل دهندگان فرقه بهائیت در ایران عمدتا یهودی های مسلمان شده بودند که درصدد ایجاد موجی جهت گرایش دیگر مسلمانان به این فرقه بودند، گفت: در مشهد نیز گروهی از یهودیان که با کوچ به مشهد به اصطلاح مسلمان شده بودند، بعد از واقعه الله دادی ها به بهائیت گراییدند که شیخ عبدالخالق یزدی نمونه ای از آنان بود. وی در مسجد گوهر شاد به منبر می رفت اما جزو اولین کسانی بود که باب را به عنوان امام زمان پذیرفت.

 

چرا وهابیت با اسرائیل مشکلی ندارد؟

این استاد دانشگاه با بیان این که صهیونیست ها در بین اهل سنت هم کار کرده اند، ابراز کرد: یهودیان افزون بر تاثیرگذاری در یکی از فرقه های صوفی که اینجا محل بحث نیست، وهابیت را به وجود آوردند که شکی در یهودی بودن فرهنگ ان ها نیست، زیرا در یکی از موارد، وهابیت به رغم دیگر مذاهب اسلامی خدا را مانند یهودیان جسم می داند.

 

وی افزود: همان طور که یهودیان می پندارند خدا شب ها به زمین می آید و روزها در آسمان است؛ وهابیت نیز همین گونه فکر می کنند و هر کسی را هم که بر این عقیده نباشد کافر می دانند؛ اگر امروز وهابیت با اسرائیل مشکلی ندارد به دلیل مشترکات فکری و عقیدتی بین این دو جریان است.

 

رائفی پور در ادامه از در خواست رهبر یکی از گروه های جهادی از عربستان مبنی بر حمله به غزه و از بین بردن حماس، ابراز تعجب کرد و گفت: امروز مشخص شد که کشور های عربی هم دارای توان نظامی هستند ولی فقط برای کشتن مسلمانان از این توان استفاده می کنند.

 

وی با بیان این که صحبت هایی که از قول آیت الله بهجت در مورد یمن شایع شده مانند «شنیده شدن اذان از مأذنه های یمن»، صحت ندارند، گفت: آیت الله صدیقی که از شاگردان نزدیک آیت الله بهجت هستند گفتند عبارت صحیح منقول از آیت الله بهجت این است که «حوادث یمن را پیگیر باشید».

 

آل سعود با حمله به یمن سیاست یزیدی خود را نشان داد؛ دیگر نمی توان به عنوان حفظ مصالح اسلام مصالحه داشت

مسؤول مؤسسه فرهنگی هنری مصاف به سیاست مسلمانان در قبال آل سعود اشاره و اظهار کرد: سیاست های آل سعود تا قبل از وقایع اخیر مانند سیاست های معایه بود که امام حسن(ع) برای مصلحت اسلام با آن صلح داشتند. ولی عربستان با وجود حمله به یمن وقار گذشته خود را با وجود شیطنت های قبلی از دست داده است و اکنون سیاست هایش مانند سیاست های یزید شده است که دیگر نمی شود به جهت مصالح اسلام با آن صلح داشت.

 

رائفی پور با بیان این که صلح با سیاست های یزید مآبانه عربستان بر خلاف مصلحت اسلام است، افزود: باید فاتحه آن اسلامی را که عربستان بخواهد قرائتی از ان باشد را خواند. همان گونه که امام حسین(ع) توانایی تحمل یزید فاسق را به عنوان حاکم اسلامی نداشته و فرمودند: «من فاتحه اسلامی که یزید بخواهد حاکم آن باشد را خواندم».

 

وی با اشاره به نا تمام گذاستن حج واجب از طرف امام حسین(ع) و بیانات ایشان که فرمودند: «امروز خود اسلام واجب تر است و ابروی اسلام در خطر است»، اضافه کرد: ما هم به عنوان افرادی که خود را حسینی می دانیم، فاتحه ان اسلامی را که آل سعود نماینده آن باشد، می خوانیم زیرا همان کارهایی را که امروز آل سعود از قبیل کودک کشی، نابود کردن زیر ساخت ها و محاصره مردم مظلوم انجام داد ، اسرائیل در مورد مردم غزه و فلسطین انجام داده است.

 

پرچم ایران در حمایت از مظلومان جهان با هر عقیده و مذهبی همیشه بلند است

رائفی پور با بیان این که امروز پرچم ایران در حمایت از مردم مظلوم جهان بلند است، گفت: ایران هر جا که مظلومی، چه سنی چه شیعه و حتی غیر مسلمان، نیاز به کمک داشته باشد حضور دارد و این حمایت ها صرفا نظامی و مالی نیستند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به آل سعود یادآور شد: امام خمینی(ره) بعد از کشتار حجاج توسط آل سعود بیان داشتند: «ای مردم، بغض خود نسبت به آل سعود را در دل خود زنده نگه دارید زیرا روزی انتقاممان را خواهیم گرفت. شاید روزی بخواهیم با صدامی که به ما حمله کرد و جوانان ما را کشت رابطه بر قرار کنیم ولی با آل سعود هرگز نخواهیم ساخت».

 

وی با بیان این که آل سعود خود یزید است، به وضعیت حقوق بشر در این کشور اشاره کرد و گفت: حتی یک رأی گیری ولو فرمایشی هم در این کشور انجام نمی شود. در جریان حمله به یمن نه تنها صدای هیچ سازمانی در هیچ کجای دنیا بلند نمی شود، سران کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر نیز با سران این کشور دیدار می کنند و به آن ها قول همکاری و تأمین سلاح می دهند.

 

رائفی پور با اشاره به این که هیچ نکته مثبتی در آل سعود دیده نمی شود، افزود: اگر امروز غربی ها با آل سعود مشکلی ندارند به این دلیل است که این ها از تکفیری ها حمایت مالی و رسانه ای می کنند و اصولا خاستگاه وهابیت عربستان است واین به نفع غرب است.

 

مسؤول موسسه مصاف با اشاره به این که امروز ادبیات ما نسبت به آل سعود باید همان ادبیاتی که نسبت به اسرائیل به عنوان جنایتگر داریم، باشد، ادامه داد: امروز عربستان دارد آبروی اسلام را می برد، اندیشه داعش را به وجود آورده است و طبق امارها عربستان تا سال1385 بیش از 80 میلیارد دلار از طریق به وجود آوردن شبکه ماهواره ای و چاپ کتاب و غیره خرج وهابیت کرده است.

 

وی با اشاره به این که اولین موضع گیری ها در مقابل تفکر وهابیت از خود عربستان در بدو به وجود آمدن آن شروع شد، اظهار کرد: باید امروز سران آل سعود را کنار سران غرب بیاوریم و آن ها را شریک در جنایت های آل سعود بدانیم زیرا عامل اصلی اختلاف شیعه و سنی، اقدامات این کشور ها است.

 

اسلام معاویه ای و نهروانی؛ دو اسلامی که دشمن با آن مخالفتی ندارد

وی با بیان این که همواره دو جریان اسلامی وجود داشته است که دشمنان با آن مخالفتی نداشته اند، گفت: یکی اسلام معاویه ای است که حاکم اسلامی به اجرای احکام اسلامی کاری ندارد و فقط به قدرت می اندیشد و از آن به عنوان اسلام لیبرال و یا اسلام سکولار یاد می شود و امروز ترکیه داعیه دار این نوع اسلام است.

 

رائفی پور به نوع دوم اسلامی که دشمن با آن مشکلی ندارد اشاره و اضافه کرد: این اسلام نهروانی است که افراد خشک مذهب به وجود می آورند و امروز داعش به عنوان نماد این اسلام مطرح است. همچنین اسلام اسلام معاویه ای و اسلام نهروانی پشتیبان هم هستند.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام امروز فقط با قرائت جمهوری اسلامی ایران از اسلام مشکل دارند، گفت: این به خاطر آن است که این قرائت، همان اسلامی است که امیرمؤمنان امام علی(ع) آن را ترویج کردند و پایه فکری آن اصل «هیهات مِنّ الذّله» است.

 

این استاد دانشگاه در ادامه نسبت به گرایش به هر کدام از دو اسلام موافق با دشمنان اسلام هشدار داد و افزود: اگر روزی هر کدام از سران این دو اسلام برای ما دست تکان دادند باید بدانیم که راه خود را اشتباه رفته ایم.

 

رائفی پور با اشاره به این که ما باید در هر زمانی شرایط را بسنجیم و متناسب با شرایط اقدام کنیم، از حجم سفرهای عمره مفرده انتقاد کرد و گفت: مردم ایران افزون بر حج واجب به اندازه کل مردم جهان حج عمره می روند که در آمد حاصل از این سفرها علیه اسلام صرف می شود.

 

امام حسین(ع) و یزید محدود به سال 61 هجری نیستند؛ حسین و یزید زمان را بشناسیم

مسؤول موسسه مصاف با بیان این که امروز صهیونیست ها و وهابیت لشکریان یزید هستند و جنگ امروز ما با این گروه ها است، ادامه داد: ما باید بتوانیم بین یزیدیان زمان و یزیدیان زمان امام حسین(ع) تطبیق ایجاد کنیم و آنان را محدود در یزیدیان سال 61 هجری قمری ندانیم زیرا جنگ امروز همان جنگ عاشورا و بر سر همان دلیل است.

 

وی با هشدار نسبت به جریان به وجود آمده از طرف کسانی که به بهانه جنایات آل سعود سعی در تخریب کل اسلام را دارند و  می خواهند بین عرب و فارس، نزاع ایجاد کنند، گفت: این افراد که به اسلام هم اعتقادی ندارند و پان ایرانیسم هستند باید همراهی سران غرب با آل سعود را ببینند و همینطور به مردم یمن توجه داشته باشند که با این که عرب هستند ولی مظلوم واقع شده اند.

 

رائفی پور با اشاره به این که جنگ امروز با اعراب نیست؛ ما با اعراب مشکلی نداریم و اصلا ما عاشق 14 انسان عرب به عنوان امام هستیم، افزود: به واسطه جنایات آل سعود، انصارالله امروز در میان مردم یمن محبوب شده است تا آنجا که تاکنون 600هزار یمنی برای مقابله با حملات عربستان اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی در مورد رسانه ای شدن حضور سردار سلیمانی در رسانه های دنیا خاطرنشان کرد: این اقدام به جهت نشان دادن حضور نظامی ایران در کشور های منطقه توسط رسانه های دشمنان صورت گرفت که متاسفانه ناآگاهانه به واسطه شبکه های اجتماعی، توسط مردم ایران به این مسأله دامن زده شد.

 

این استاد دانشگاه در پایان مردم را نسبت به حضور ناوهای آمریکایی و افسران اسرائیلی در جنگ یمن به تفکر دعوت کرد و از مسؤولان خواست نسبت به حفظ عزت ملی ایران بیشتر همت کنند و در مقابل کشوری مانند عربستان بیش از حد انعطاف نشان ندهند./930/پ201/ب5

 

ارسال نظرات