۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۵۸۰۵۱
سرپرست استانداری استان مرکزی:

ترویج فرهنگ مقاومت، نسل جوان را برای رویارویی با دشمنان آماده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست استانداری استان مرکزی گفت: باید با ترویج فرهنگ مقاومت و تبیین ایثارگری‌های رزمندگان میان نسل جوان، آینده سازان ایران اسلامی را برای رویارویی با توطئه‌های دشمنان آماده کرد.
حسن بيگي سرپرست استانداري استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری استان مرکزی عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت سی و سومین سالروز آزاد سازی خرمشهر(عملیات بیت المقدس) که در سالن جلسات استانداری استان مرکزی برگزار شد، بیان داشت: سوم خرداد بزرگ‌ترین نماد مقاومت و مهم‌ترین سمبل فتح و پیروزی مردم غیور ایران اسلامی در مقابله با دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید همیشه در تاریخ ایران و نسل‌های بعد به یادگار باقی بماند.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی با بیان این که سوم خرداد نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس بوده است خاطر نشان کرد: برنامه‌های سوم خرداد باید به شکل کیفی در استان مرکزی برگزار شود تا دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل‌های بعد از انقلاب تبیین شود چرا که خرمشهر سبب سرشکستگی و تلخ کامی استکبار جهانی شد.

 

حسن بیگی ادامه داد: سوم خرداد در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس فصلی ماندگار و درخشنده است و جامعه فرهنگی به ویژه اصحاب رسانه باید پیام های ناب آن را با قدرت هنر و قلم و بیان در جامعه نهادینه کنند.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی اظهار داشت: فتح خرمشهر مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر و الگویی کامل از پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی و اعتقادی است.

 

حسن بیگی بیان کرد: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار، پس از 19 ماه توانستند این شهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند که تحقق این امر یک موهبت بزرگ الهی بود.

 

وی افزود: خرمشهر به مدد توکل به خداوند و پیام‌های راهگشای حضرت امام‌خمینی(ره) در عملیات بیت‌المقدس با خون‌های پاک بزرگمردان، سربازان و فرماندهان ایران اسلامی از چنگال دشمن بعثی آزاد شد و بار دیگر معجره الهی عینیت بخشیده شد و استان مرکزی نیز در این عملیات شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی بیان داشت: باید با ترویج فرهنگ مقاومت و تبیین ایثارگری‌های رزمندگان میان نسل جوان، آینده سازان ایران اسلامی را برای رویارویی با توطئه‌های دشمنان آماده کرد.

 

حسن بیگی با اشاره به اینکه جنگ نظامی علیه کشور تمام شده اما در حال حاضر کشور با جنگ اقتصادی از سوی نظام استکباری غرب مواجه است،‌ گفت: ملت ایران در این برهه از زمان نیز با مقاومت و پیروی از ولایت فقیه همچون دوران دفاع مقدس سربلند بیرون خواهند آمد.

 

سرپرست استانداری استان مرکزی در ادامه با اشاره به این که امروز اقتدار کشور در منطقه را مرهون رشادت‌ها و مقاومت‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی هستیم، اظهار داشت: در عصر حاضر قدرت‌های دنیا در برابر استقامت و پایمردی ایرانیان سر تسلیم فرود آورده‌اند.

 

گفتنی است، استان مرکزی 6 هزار 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 272 شهید مربوط به عملیات بیت المقدس است./842/پ202/ح 

ارسال نظرات