۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۹۱۴
همزمان با ایام الله 14 و 15 خرداد؛

4500 نفر از خراسان شمالی به مرقد امام اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیش از چهار هزار و 500 نفر از این استان به مرقد امام(ره) اعزام می شوند.
ارتحال امام خميني(ه)

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه، سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد سال 42، اظهار کرد: به این مناسبت برنامه محوری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام با حضور مهمان کشوری در بجنورد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: افزون بر این در مراکز تمامی شهرستان های استان خراسان شمالی نیز این مراسم با اعزام سخنران از مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سالاری اعزام زائران به مرقد امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام ذکر کرد و افزود: بر اساس برنامه و سهمیه تعیین شده در ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه امسال بیش از چهار هزار و 500 زائر از استان خراسان شمالی به مرقد امام(ره) اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به این که اعزام این زائران از استان روز سیزدهم خرداد ماه به صورت هماهنگ انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای اعزام زائران از خراسان شمالی به مرقد امام خمینی(ره) 110 دستگاه اتوبوس ساماندهی می شود.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: افزون بر 110 دستگاه اتوبوس، 23 دستگاه خودروی سبک و هشت دستگاه خودرو سردخانه ای نیز از دیگر ملزومات انجام این اعزام ها است که ساعت هشت صبح روز سیزدهم خرداد ماه از مراکز هشت شهرستان استان خراسان شمالی به مقصد تهران آغاز می شود.

 

به گفته وی همچنین 9 دستگاه آمبولانس و نیز سه اکیپ نیروی انتظامی هم در طول سه روز سفر به مرقد امام(ره) کاروان زائران خراسان شمالی را همراهی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: زائران استان در روز چهاردهم خرداد ماه در حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی با آرمان های امام و انقلاب تجدید بیعت کرده و پس از آن این زائران به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و جمکران نیز می روند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ستادهای نام نویسی زائران برای اعزام به مرقد امام خمینی(ره) در شهرستان های مختلف استان، افزود: ستادهای شهرستانی بر اساس سهمیه تعیین شده برای هر شهرستان اقدام به نام نویسی از متقاضیان اعزام می کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان این که به منظور اعزام این زائران تمامی تمهیدات و مقدمات لازم از سوی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی به عنوان متولی اعزام صورت گرفته است، اضافه کرد: تلاش می شود با تدابیر و نیازسنجی های انجام شده، اعزام زائران به مرقد امام راحل در ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه از این استان به نسبت پارسال با کیفیت و رضایت مندی بیشتری صورت گیرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که می بایست از فرصت ایام الله  سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد ماه برای تبیین بیشتر و بهتر اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در بین اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان استفاده کرد، گفت: با توجه به تقارن چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه امسال با نیمه شعبان، این ایام بهترین فرصت برای پیوند بین انقلاب اسلامی، ولایت و امامت خواهد بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه از تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی مذهبی استان خواست تا برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه با ستاد گرامیداشت این ایام همکاری مناسب داشته باشند تا از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات