۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۹۱۱
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ خبر داد؛

آماده سازی 7 مسجد در شهرستان کوهرنگ برای اجرای مراسم معنوی اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ از آماده سازی 7 مسجد در این شهرستان برای اجرای مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: از این تعداد یک مسجد در بخش بازفت، دو مسجد در بخش صمصامی و 4 مسجد نیز در بخش مرکزی پذیرای معتکفان خواهند بود.
حجت الاسلام علي نصيري، رييس اداره سازمان تبليغات اسلامي شهرستان کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی نصیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ، شامگاه چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه، در نشست هماهنگی ستاد اعتکاف این شهرستان، ماه رجب را نعمت بزرگی برای مسلمان ذکر کرد و بیان داشت: ماه رجب، ماه ولایت و امامت و ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش می ‏بارد.

 

وی به جایگاه و منزلت اعتکاف در پیشگاه خداوند متعال اشاره کرد و گفت: در پیشگاه حضرت حق تعالی اعتکاف برجسته ترین و بهترین جایگاه برای اظهار بندگی بوده زیرا معتکفان با انجام عبادت و خلوت گزیدن با خدای متعال می توانند مشکلات دنیوی را برطرف ساخته و به مقام والایی دست یابند.

 

حجت الاسلام نصیری به نقش اعتکاف در روحیه انسان اشاره کرد و افزود: با توجه به این که در این ایام فرد روزه می گیرد و خداوند در قرآن نیز می فرماید: «فلسفه روزه تقوا است»، در مسجد که خانه خدا است، حضور دارد و نیز به دعا و مناجات و سحرخیزی می پردازد، تأثیر معنوی بر روحیه انسان دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان این که یکی از اهرم های مؤثر در پیشرفت انسان در هر عرصه ای معنویات است، اظهار کرد: مشکل عمده ای که در جامعه وجود دارد این است که خود را همه کاره زندگی می دانیم، در حالی که ما نقش داریم اما نقش کلیدی را خدا در زندگی هر کدام از ما دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه از آماده سازی 7 مسجد در شهرستان کوهرنگ برای اجرای مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و افزود: از این تعداد یک مسجد در بخش بازفت، دو مسجد در بخش صمصامی و 4 مسجد نیز در بخش مرکزی پذیرای حضور معتکفان خواهند بود.

 

وی با اشاره به اعزام روحانیان و مبلغان به مساجد محل اعتکاف و روستاها در این ایام، گفت: اعزام مبلغ و مبلغه از اولویت های و رسالت های مهم تبلیغات اسلامی است و با توجه به فضای معنوی ایام اعتکاف باید حداکثر استفاده را از این ایام ببریم که در این راستا بیش از 20 مبلغ به شهرستان و خصوصا روستاها در این ایام اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام نصیری، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات مذهبی، بیان فضایل اعتکاف، قرائت قرآن، سخنرانی و برپایی ادعیه و مناجات از جمله فعالیت های مبلغان اعزامی دانست و افزود: از آن جایی که بیشتر مردم این شهرستان جزء عشایر هستند و یا این که به شغل دامداری و کشاورزی مشغولند، استقبال چشمگیری از این مراسم از سوی مردم صورت نمی گیرد که این بزرگ ترین خسران برای شهرستان در زمینه فقر فرهنگی و دینی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان این که در سال گذشته نزدیک به 150 نفر در کل شهرستان در این مراسم شرکت کردند، گفت: پیش بینی می شود با توجه به تبلیغات گسترده و همکاری همه جانبه امام جمعه شهرستان و سایر مسؤولان، این رقم برای سال جدید به دو برابر افزایش یابد./9457/پ203/ب4

ارسال نظرات