۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۷۲۴
تولیت حوزه علمیه مروی:

تلبس به لباس روحانیت در دوره کنونی آینده روشنی را پیش روی طلاب قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب گفت: آینده روشن و محبوبیت نزد امام زمان(عج) پیش روی طلابی است که در این دوره عمامه می‌گذارند و به لباس مقدس روحانیت را به تن می‌کنند.
آيت الله احمد محسني گرکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد محسنی گرکانی، تولیت حوزه علمیه مروی پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب این حوزه علمیه با اشاره به این‌که رضاخان دستور داد عمامه ها را بردارند و پاره کنند، گفت: طلاب کنونی باید افتخار کنند که به برکت جمهوری اسلامی آزادانه با عمامه در مجامع عمومی حاضر می شوند و به وظایف طلبگی می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی با بیان این‌که خدای متعال قبل از آفرینش انسان ابزار بندگی را فراهم کرد و همه افلاک و مخلوقات جزو این ابزار هستند، اظهار داشت: خدا انسان را بعد از این مخلوقات آفرید و به آن امتیاز ویژه آزادی را داد که با اختیار خود خوب و بد را انتخاب می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که طلاب و علمای ما خودشان آزادانه این راه را انتخاب کرده‌اند، افزود: ما دشمن داریم و متلک‌های آنان را تحمل کردیم، اما امروز جرأت نمی‌کنند به ما متلک بگویند و شما طلاب آزادانه درستان را می‌خوانید.

 

وی خاطرنشان کرد: آینده روشن و محبوبیت نزد امام زمان(عج) پیش روی طلابی است که در این دوره عمامه می گذارند و به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.

 

تولیت حوزه علمیه مروی در پایان با تأکید بر این‌که یکی از امتیازات خاصه عبادات اسلامی اعتکاف است، یعنی انسان خودش را ملزم بداند سه شبانه روز در مسجد باشد، تأکید کرد: جوانان که قدرت جوانی دارند، سعی کنند از فضیلت اعتکاف محروم نشوند./959/پ202/ح

ارسال نظرات