۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۵۶۸۶۲
کارشناس علوم دینی:

یک روز روزه در ماه رجب سبب در امان ماندن انسان از غضب الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم دینی با اشاره به این که براساس روایات رجب ماه استغفار بندگان خداوند است، تصریح کرد: رجب فرصتی مناسب برای تقرب بندگان الهی است.
حجت الاسلام صادق آلبوبارد، کارشناس علوم ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق آلبوبارد، کارشناس علوم دینی، ظهر امروز در ویژه برنامه شهر الفضائل که از شبکه الاهواز پخش شد با اشاره کلام الهی مبنی بر «ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب» اظهار داشت: براساس آیه 32 سوره حج هر کس که بزرگداشت شعائر الهی نشان دهنده پرهیزگاری دلها است.

وی با اشاره به این که تکریم مناسبت های ائمه از شعائر الهی است، اظهار داشت: در ماه رجب رحمت الهی برای بندگان خدا به صورت مضاعف وجود دارد؛ براساس کلام رسول اکرم(ص) رجب ماه خدا و شعبان ماه پیامبراکرم(ص) و رمضان ماه مسلمانان است.

حجت الاسلام آلبوبارد با اشاره به این که در ماه رجب اعمالی وجود دارد، اظهار داشت: غسل، نماز، روزه، اعتکاف، استغفار و نماز لیله الرغائب از اعمال این ماه است.

این کارشناس علوم دینی با بیان این که در قیامت ندا داده می شود «این الرجبیون» عنوان کرد: کسانی که در این ماه اعمال و آدابی وارده را عمل کرده اند مورد خطاب پروردگار قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: یک روز روزه در ماه رجب انسان از غضب الهی در امان می دارد و به یقین باران رحمت پروردگار بر او جاری خواهد شد.

حجت الاسلام آلبوبارد با اشاره به این که لیله الرغائب همچون شب های قدر است و در آن اعمال ویژه ای وجود دارد، بیان داشت: غسل، نماز، قرائت قرآن، احیا از اعمال این شب است؛ لیله الرغائب شب پر فضلیت و با اهمیتی است.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به این که لغت رجب برگرفته از نهری در بهشت است، ادامه داد: این نهر از شیر سفید تر و از عسل شیرین تر است.

وی به روایتی از پیامبراکرم(ع) به نقل از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: براساس این روایت رجب ماه استغفار امت من است؛ این مسأله نیرو محرکه مسلمانان برای استغار و طلب آمرزش است./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات