۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۶۷۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی شهید بصیر بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، بصیرت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی شهید بصیر دانست و افزود: امروز عمل به وصیت نامه های شهدا مهم ترین رسالت آحاد جامعه به ویژه مسؤولان است.
شهيد بصير

حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا فریدونکنار گفت: شهید بصیر از مفاخر ایران اسلامی محسوب می شود و باید به عنوان یک الگوی برتر شخصیت و چهره ملی برای آحاد جامعه اسلامی به ویژه مدیران به عنوان یک الگو معرفی شود.

 

حجت الاسلام آقاجانی بصیرت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی شهید بصیر دانست و افزود: امروز عمل به وصیت نامه های شهدا مهم ترین رسالت آحاد جامعه به ویژه مسؤولان است.

 

وی تصریح کرد: شهید بصیر تنها یک نیروی نظامی نبود بلکه یک انسان فرهیخته، صاحب نظر و صاحب اندیشه و دارای ویژگی ها و الگوهای منحصر به فردی بود که رفتار وی می تواند برای همه معرفی شود.

 

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به ولایت‌پذیری سردار بصیر، اذعان داشت: این سردار رشید اسلام مقلد به معنای واقعی بود و رفتار با اخلاص وی کم‌نظیر بود.

 

وی خاطرنشان کرد: نام حاج حسین در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط شد و کسی برتر و بالاتر از حاج بصیر در فریدونکنار نداریم تا سالروز ولادت یا وفات آن را به عنوان روز ملی معرفی کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسؤولیت ‌پذیری حاج بصیر با تفکر و تأمل همراه بود و هیچ پستی را بدون در نظر گرفتن رضایت خدا برای خشنودی دیگران نمی پذیرفت.

 

حجت الاسلام آقاجانی از الگو بودن حاج بصیر برای مدیران تشنه خدمت یاد کرد و اذعان داشت: تا زمانی که شهید علی اصغر بصیر زنده بود، سمتی را قبول نمی کرد، چون برادرش را برتر از خود می دانست و این نشان از تواضع حاج بصیر بود.

 

وی ادامه داد: رشادت‌های حاج بصیر تنها به هشت سال دفاع مقدس بر نمی گردد، وی به عنوان یک فعال سیاسی قبل از انقلاب بارها به زندان رفت و قبل از جنگ تحمیلی برای یاری به مردم افغانستان پا به پای مجاهدان افغانی با کشور شوروی سابق می جنگید.

 

حجت الاسلام آقاجانی با تاکید بر تشکیل کنگره ملی بصیرشناسی در فریدونکنار، اظهار داشت: کسانی که در معرفی سردار بصیرها در این دنیا کوتاهی کنند فردا در محضر خداوند باید پاسخگو باشند.

 

وی افزود: حاج بصیر 44 سال حماسه آفرید، در نوجوانی به عنوان ذاکر اهل بیت(ع)، در ابتدای جوانی به عنوان یک مبارز انقلابی و در هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک سرباز مطیع ولایت، عمر با برکت خود را در طبق اخلاص گذاشت و در خدمت نظام و اهل بیت بود.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حاج بصیر زمانی که به عنوان جانشین لشکر 25 کربلا معرفی می شود و یک دست لباس سبز سپاه به او می دهند، به صورتش می گیرد و اشک می ریزد و از بار سنگین این مسؤولیت می ترسد.

 

وی افزود: کمتر از یک ماه پس از قبول این مسؤولیت به شهادت می رسد، این نشان می دهد قبول مسؤولیت‌ها در حاج بصیر موجب لغزش وی نشد بلکه باعث ارتقای معنوی ایشان شد، در واقع هرچه مسؤولیت حاج بصیر بیشتر و خطیرتر می شد با نزدیکی به خدا زود پرواز کرد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات