۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۵۶۵۸۶

فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان تبریز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از فرزندان ممتاز خانواده های طلاب و روحانی آذربایجان‌شرقی امروز در سالن همایش های علامه امینی تبریز برگزار شد.
فرزندان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام زهرائی، معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز خانواده های طلاب و روحانی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: فرزند شایسته و مؤمن خواسته فطری هر پدر و مادری است، اما در اندیشه شیعی قدمی فراتر می نهیم، چنانکه قرآن کریم می فرماید: «خدایا خانواده ما را مؤمن و بالاتر بلکه متقی و امام برای دیگران هستند».


معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: دعا برای فرزندان تکلیفی بر عهده والدین است تا فرزندانی صالح و متقی، بلکه امام و پیشوا برای متقین باشند، از این رو از فرزندان ممتاز روحانیان تجلیل می کنیم تا الگویی برای دیگر فرزندان جامعه روحانیت محسوب شوند.


حجت الاسلام زهرائی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه حدود سه سال قبل شروع به کار کرده است، گام اول معاونت فرهنگی آسیب شناسی بود که در خانواده های طلاب بنا بر بررسی های انجام شده آسیب هایی شناسایی شد و برنامه‌ریزی ها در جهت رفع آسیب ها بوده است.


وی افزود: بنابر برنامه ریزی های انجام شده و توافقات صورت گرفته متصدی امور خانواده طلاب بر عهده مرکز خدمات حوزه های علمیه می باشد و متصدی امور تربیتی طلاب نیز مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.


حجت الاسلام زهرای تصریح کرد: گام بعدی معاونت فرهنگی مرکز در بحث ازدواج است، که در این راستا همایش هایی برای طلاب متأهل و خانواده های ایشان در نظر گرفته ایم.


وی ادامه داد: از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی مرکز، تجلیل از نخبگان حوزوی، فرزندان و خانواده های ممتاز طلاب می باشد، مرکز خدمات حوزه های علیمه در راستای سلامت خانواده اقدام به برگزاری کلاس های مشاوره و ازدواج کرده است.


معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: بنابر توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسأله جمعیت، معاونت فرهنگی مرکز خدمات هدایای تشویقی نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است، از دیگر برنامه های مرکز خدمات هدایای تلبس، اردوی خانواده های طلاب نخبه، تأسیس کانون نخبگان و طرح باقر العلوم می باشد.


همچنین حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک و تجلیل از فرزندان و خانواده های ممتاز طلاب، گفت: دین مبین اسلام به مسأله تربیت فرزند حرمت و ارزش خاصی قائل شده است و توصیه هایی نیز در این رابطه به والدین کرده است.


وی با اشاره الگوهای رفتاری نبی مکرم اسلام(ص) در برخورد با فرزندان، افزود: رسول گرامی اسلام که الگوی رفتاری و اسوه مؤمنان است، در زمینه تربیت فرزندان نیز اسوه و الگوی احسن هستند و لازم از به سیره ایشان تمسک جوییم./854/پ202/ب4

ارسال نظرات