۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۵۶۴۹۹
کارشناس دینی:

نشر احکام اسلام و امر به معروف از ویژگی‌های امام هادی بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: امام هادی(ع) در طول عمر مبارک خود نه تنها به تعلیم و تعلم و نگهبانی از فرهنگ اسلامی مشغول بود، بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت لحظه ای آسایش نداشت.
امام هادي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی چهارشنبه شب در مراسم شام شهادت امام هادی(ع) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت: امام علی نقی(ع) در نیمه ذی الحجه سال 212 به نیا آمد و در سوم رجب سال 254 هجری قمری به شهادت رسید.

 

وی افزود: امام دهم شیعیان در طول عمر مبارک خود برای نشر احکام اسلام و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب، گام های بلندی برداشت و نه تنها به تعلیم و تعلم و نگاهبانی فرهنگ اسلامی مشغول بود، بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت لحظه ای آسایش نداشت.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که از امام رضا(ع) روایت است که شایسته است در انسان مؤمن سه ویژگی رازداری، مدارا با مردم و صبر وجود داشته باشد، افزد: نخستین ویژگی رازداری و به تعبیری پوشاندن عیب مردم است، همانطور که خداوند متعال ستارالعیوب است.

 

کارشناس دینی گفت: در هر شخصی عیب هایی وجود دارد که اگر افشا شود در برخورد با اطرافیان خود دچار مشکل می شود، از این رو انسان مؤمن باید اسرار برادر دینی خود را حفظ کند.

 

وی با اشاره به این که ویژگی دوم، مدارا کردن با مردم است، افزود: برخی در منزل با کوچکترین ضعفی در افراد خانواده به خشونت و اعتراض دست می زنند که وجود این خصلت در شخص مؤمن یک عیب محسوب می شود و شایسته است در برخورد با فرزندان و اطرافیان خود با مهربانی رفتار کنیم.

 

به گفته وی، سومین ویژگی مؤمن از دیدگاه امام رضا(ع) صبر است که متأسفانه در جامعه امروز آستانه تحمل برخی افراد خیلی  پایین است و با اندک برخوردی کنترل خود را از دست داده و در بعضی موارد صبور نبودن افراد هزینه های غیر قابل جبرانی را برای آنها به همراه داشه است.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که از پیامبر اسلام(ص) روایت است مقام منافق با حیا از مؤمن بی حیا نزد من بالا تر است، گفت: انسان بی حیا به تدریج بسیاری از خطوط قرمز کردار و رفتار نسبت به دیگران را زیر پا می گذارد و اطرافیان نیز از او خشنود نیستند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات