۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۵۵۹۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

فعالان عرصه دینی از زندگانی امام باقر درس بگیرند/ برگزاری مراسم اعتکاف در 51 مسجد استان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که برنامه اعتکاف امسال با میزبانی 51 مسجد در استان برگزار خواهد شد، گفت: ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در اعتکاف از امروز تا دهم اردیبهشت‌ماه صورت می‌پذیرد.
حجت الاسلام عيسي بزماني، رييس  اداره تبليغات اسلامي ايرانشهر و امام جمعه بزمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار شد ا تبریک فرارسیدن ماه رجب و ولادت امام باقر(ع)، گفت: بارزترین ویژگی امام محمد باقر(ع) علم و دانش بود، ایشان با گسترش علم در سطح جامعه خود، به مخالفت با کجروی‌ها و انحرافات برخاستند.

 

وی ادامه داد: فعالان عرصه دینی باید از زندگانی امام باقر(ع) درس بگیرند و با توجه به اقتضائات جامعه خود، به رشد علمی و فرهنگی آن کمک کنند.

 

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به فرا رسیدن ایام دعا و مناجات، خاطرنشان کرد: ایام نیایش در سه ماه آینده فرصتی مغتنم است تا بتوانیم ارتباط خود را با خداوند محکم‌تر کرده و فصل جدیدی از تقرب الهی را آغاز کنیم؛ ماه رجب ماه ریزش رحمت و نعمت خداوند است و به همین دلیل عسل خوانده می‌شود.

 

وی درباره برگزاری مراسم اعتکاف در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: برنامه اعتکاف امسال با میزبانی 51 مسجد در استان برگزار خواهد شد که از 12 تا 14 اردیبهشت صورت می پذیرد،  ثبت نام از معتکفان از امروز تا دهم اردیبهشت ادامه دارد که از طریق سایت tebyan-zahedan.net انجام می‌شود.

 

وی با اعلام مساجد میزبان معتکفان در زاهدان، گفت: در زاهدان مسجد الزهرا(س) واقع در بلوار آزادگان، مسجد المهدی(عج) واقع در بلوار معلم، مسجد حضرت زینب(س) در خیابان دانشگاه، مسجد کوثر واقع در زیباشهر، مسجد امام رضا(ع) واقع در خیابان صدیقیه، مسجد طالقانی واقع در بلوار شهید قلنبر و مسجد رضوان واقع در بلوار شهید فاضلی مکان‌های ثبت نام ویژه خواهران خواهد بود، با توجه به اینکه مسجد جامع از برادران پذیرایی خواهد کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای معتکفان  برنامه هایی در نظر گرفته شده است که برگزاری نماز جماعت، اعزام سخنران به مساجد، کرسی های تلاوت، تفسیر بخشی از سوره یاسین، حلقه‌های معرفتی، ایستگاه‌های تصحیح قرائت نماز، برگزاری مناجات و دعا با حضور مداحان کشوری، برگزاری اعمال ام‌داوود در روز سوم اعتکاف و مراسم شب وفات حضرت زینب(س) و آیین وداع مهم‌ترین برنامه ها هستند.

 

وی با بیان این‌که امر اعتکاف امری فردی است و افراد باید اسباب لازم را برای شرکت در این سنت حسنه فراهم کنند، افزود: همیاری خود مردم بر کیفیت امور افزوده است و می‌طلبد حضور خیرین در این برنامه چشمگیرتر از گذشته باشد./831/پ202/ح

ارسال نظرات