۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۵۹۴۸
آیت‏الله مقتدایی مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با تحریم های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت:اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار و روش برای مقاومت در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا و ایادی آنها است که به سبب یأس آنها از پیروزی در حملات نظامی بعد از علم به قدرت نظامی ایران ایجاد شده است.
سخنراني آيت الله مقتدايي در مراسم توديع و معارفه مدير جامعة الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دولت، ملت، همدلی و همزبانی در اجرای اقتصاد مقاومتی قبل از ظهر امروز در سالن همایش‏های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد.

 

در این نشست آیت‏الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: تشکیل مؤسسه نهضت صرفه جویی در حوزه از مبارک ترین اتفاقات امسال  است که مبلغینی که در آن به فعالیت می‏پردازند و هم به وظایف دین خود عمل می‏کنند و هم به رشد کشور و ملت می‏اندیشند.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار و روش برای مقاومت در مقابل تحریمهای ظالمانه آمریکا و ایادی آنها است که به سبب یأس آنها از پیروزی در حملات نظامی بعد از علم به قدرت نظامی ایران ایجاد شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: آمریکا بعد از شکست در هشت سال جنگ با ایران به وسیله صدام، دست به ایجاد اختلافات مذهبی و به ویژه جدا سازی سیعه و سنی زد  و در مرحله بعدی نیزبه القا شبهه به دین اسلام ومبانی انقلاب پرداخت که البته در این دو مبارزه همچنان باید ایستاد و دشمن را دست کم نگرفت.

 

وی اظهار داشت: از مهم‏ترین مسائلی که رهبر  انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی تأکید کردند حمایت از تولیدات داخلی و صرفه جویی در مصرف است که عمل کردن به آن از مصادیق سبک زندگی اسلامی است.

 

 

آیت‏الله مقتدایی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ائمه(ع) به قدری بر اسراف و تبذیر حساس بودند که حتی آب باقی مانده در ته لیوان را نیز هدر نمی‏دادند و حتی توصیه به نگهداری هسته‏های خرما نیز می‏کردند.

 

وی علما و مراجع تقلید شیعه را پیشگام در امر صرفه جویی توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) و علمای بزرگ شیعه اسراف را گناهی بسیار بزرگ می‏دانستند که نه تنها در انرژی و تغذیه بلکه اسراف در وقت و زمان را نیز قبیح می‏شمردند.

 

وی در پایان تصریح کرد: اگر مبلغین حوزه با استفاده از امکانات این مؤسسه بتوانند صرفه جویی را در همه نقاط کشور تبلیغ کنند و مردم را در این امر آموزش دهند بدون تردید جهاد صرفه جویی در کشور راه خواهد افتاد./1329/پ202/ش

ارسال نظرات