۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۵۵۹۰۸
امام جمعه فاروج:

آل سعود در همه فتنه های کشورهای اسلامی حضور فعال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در قبال مردم مسلمان، گفت: در همه فتنه هایی که در کشورهای اسلامی انجام می شود، این مزدوران حلقه به گوش صهیونیست ها حضور فعال دارند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در طول سال های گذشته به ویژه تهاجم نظامی اخیر به یمن و کشتار مردم بی گناه و مسلمان این کشور، افزود: تهاجم گسترده هوایى و زدن زیرساخت هاى کشور یمن از سوی رژیم آل سعود و هم پیمانان عربی و غربی این کشور، تاکنون نتیجه‏اى جز رسوایى و تشدید تنفر عمومى علیه آل سعود و حامیانش به ‏دنبال نداشته است.

 

وی اضافه کرد: این روزها در برابر دیدگان مردم دنیا به‏ ویژه سازمان ها و مجامع بین‏المللى از جمله صلیب سرخ جهانى و شوراى امنیت سازمان به‏ اصطلاح ملل و دیدبان حقوق بشر و غیره اتفاقات دردناکى تا سر حد ایجاد فاجعه انسانى در کشور مظلوم یمن جریان دارد و تأسف آورتر این است که جنایات مزبور از سوی کشوری انجام می شود که عنوان اسلامی داشته و سران آن خود را خادم حرمین شریفین می نامند.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: تهاجمات همه‏جانبه، از بمباران و زدن زیرساخت هاى یمن گرفته تا محاصره غذایى و دارویى و بالاخره جنگ روانى و تبلیغاتى که واقعیت‏هاى صحنه تجاوز آل سعود و اربابان غربى و صهیونیستى به ملت مسلمان و مظلوم یمن را به‏گونه‏اى دیگر جلوه بدهند؛ همه و همه از سوی کشورهایی انجام می شود که عنوان اسلامی داشته و داعیه پیروی از دین رحمانی اسلام را دارند.

 

وی با بیان این که استفاده از بمب های سنگین و آتش زا در تهاجم نظامی عربستان به یمن یادآور جنایات صهیونیست ها در فلسطین و نوار غزه است، تصریح کرد: رژیم آل سعود جا پای رژیم صهیونیستی گذاشته و همان گونه که اسراییلی ها در فلسطین، مسلمانان اعم از زنان و مردان و کودکان بی گناه را به شهادت می رسانند رژیم سعودی نیز در یمن دست به کشتار وحشیانه مسلمانان مظلوم و بی گناه این کشور می زند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج افزود: با وجود این، آل سعود و حامیان غربی و عربی این کشور در یمن متحمل شکست سختی خواهند شد چرا که مردم و جوانان این کشور از تمامیت ارضی و سرزمین خود دفاع می کنند و انصارالله از حمایت مردمی چشمگیری برخوردار است.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: همگرایى و هم‏پیمانى قریب به اتفاق قبایل یمن در پاسدارى از تمامیت ارضى کشورشان مثال‏زدنى است، تا جایى که دلارهاى نفتى عربستان نتوانسته است برخى سران قبائل را در دفاع از کشورشان و همسویى با انصارالله متزلزل کند.

 

به گفته وی آل سعود که خود را خادم الحرمین الشریفین می دانند باید حلقه وحدت امت اسلامی باشند نه آن که به جانیان آلت دست استکبار تبدیل شده و امت اسلامی را قتل عام کنند.

 

امام جمعه فاروج در خاتمه با محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود در قبال مردم مسلمان در طول سال های اخیر، خاطرنشان کرد: در همه فتنه هایی که در کشورهای اسلامی انجام می شود، این مزدوران حلقه به گوش صهیونیست ها حضور فعال دارند.

 

گفتنی است، کشور مسلمان یمن در جنوب غربی آسیا که بیش از 40 درصد جمعیت آن شیعه است، از چندین دهه گذشته همواره با دخالت کشورهای خارجی، در آتش جنگ و اختلافات داخلی می سوزد.

 

این کشور از سال 2011 گرفتار یک بحران سیاسی جدی شده‌ است، در این سال اعتراضات خیابانی علیه علی عبدالله صالح که در عمل به رییس‌جمهور مادام‌العمر کشور تبدیل شده بود منجر به برکناری او از قدرت شد. 

 

در فوریه 2012 عبدربه منصور هادی در یک انتخابات تک ‌نفره به عنوان رییس‌جمهور کشور انتخاب شد اما اختلافات سیاسی ادامه یافته و قیام گروه شیعه انصارالله به رهبری حوثی‌ها وارد درگیری با حکومت مرکزی شد، حوثی‌ها در سپتامبر 2014 صنعا را تصرف کرده و تشکیل حکومت وحدت ملی را اعلام کردند. 

 

منصور هادی و دولت او در بیست و یکم ژانویه 2015 استعفای خود را اعلام کردند اما در بیست و یکم فوریه منصور هادی استعفای خود را پس گرفته و عدن را به عنوان پایتخت موقت اعلام کرد.

 

در بیست و ششم مارس 2015 برابر با ششم فروردین ماه امسال ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را علیه حوثی‌ها و در حمایت از دولت هادی با نام طوفان قاطعیت آغاز کردند.

 

در پی تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن تاکنون بیش از هزار نفر کشته و افزون بر دو هزار نفر زخمی شده اند، همچنین ده‌ها هزار یمنی نیز منازل خود را ترک و بیشتر آن ها به سمت جیبوتی و سومالی مهاجرت کرده اند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات