۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۵۵۶۹۰
رییس مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رویکرد جدید مرکز خدمات حوزه علمیه، فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: با توجه به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مسائل فرهنگی، مرکز خدمات سعی بر تأمین نیازهای فرهنگی طلاب و خانواده های انها را دارد.
مرکز خدمات حوزه علميه

حجت الاسلام موسوی، رییس مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه در سال 70 به فرمان مقام معظم رهبری در قم تأسیس شد و در سال 75 شعبه استانی مرکز خدمات در استان آذربایجان شرقی شروع به فعالیت کرد.

 


وی با اشاره به اهداف و برنامه های مرکز خدمات در بدو تأسیس یادآور شد: در ابتدای امر مرکز خدمات درصدد پیگری مسائل مربوط به بیمه طلاب و معمرانی که دارای سن 60 سال به بالا و بدون مستمری بازنسشتگی بودند، برآمد.

 


رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که رویکرد جدید مرکز خدمات رویکرد فرهنگی است، افزود: باتوجه به عنایت ویژه رهبری به مسائل فرهنگی، مرکز خدمات سعی بر تامین نیاز های فرهنگی طلاب و خانواده های آنها را دارد که از بودجه تخصیص یافته، 70 درصد در جهت پیشبرد فرهنگی خانواده های طلاب و مابقی به طلاب پیش بینی شده است.

 


وی با بیان این‌که در سال جاری سعی بر حل مسأله مسکن طلاب خواهیم داشت، ادامه داد: در طول سالیان گذشته، در زمینه ارتقای سطح معیشتی و حل مشکل مسکن طلاب تلاش ها و رایزنی هایی صورت گرفته اما آنگونه که باید مطلوب و مثمرثمر نبوده است.

 


حجت الاسلام موسوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر خدمات مرکز برای طلاب متأهل، گفت: تعلق وام 4 میلیون تومانی مرکز به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت 40 ماهه، وام مسکن، ودیعه رهن و هدیه یک میلیون تومانی مقام معظم رهبری، از جمله خدمات مرکز در این زمینه است.

 


وی ادامه داد: هر ساله همایشی نیز برای طلاب تازه متأهل برگزار می شود که امسال نیز این همایش برای طلاب متاهل در سال 93 برگزار خواهد شد.

 


رییس مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی بیان کرد: از دیگر خدمات مرکز، برای خانواده های طلاب، اهدای هدیه و سفر مشهد مقدس به طلاب متأهلی است که به تازگی صاحب فرزند شده اند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات