۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۵۵۵۸۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

انحراف در مناسک دینی برنامه‌ دشمن برای تخریب اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: بدعت‌گذاری، انحراف و خرافه‌گرایی در آموزه‎‌های دینی و مناسک مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در تخریب چهره اصیل اسلام است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان اهر اظهار داشت: افراط و تفریط در دین همواره مورد مذمت قرار گرفته است، مسأله‌ای که گاه مورد فراموشی متولیان دینی و فرهنگی قرار می گیرد.

 


وی با بیان این‌که انحرافات اخلاقی در جهان امروز با اهتمام به مسائل معنوی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی اصلاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: بدعت‌گذاری، انحراف و خرافه‌گرایی در آموزه‎‌های دینی و مناسک مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در تخریب چهره اصیل اسلام است.

 


امام جمعه اهر خواستار توجه به آموزه‌های اصیل دینی و شیعی در سیاست‌گذاری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی شد و با اشاره به نزدیکی ایام مبارک ماه‌های شعبان و رمضان بر ترویج و معرفی سنت حسنه اعتکاف تأکید کرد و افزود: اعتکاف یک سنت حسنه الهی است که انبیای عظام نیز به این نکته تأکید می‌کردند.

 


وی استقبال پرشور و گسترده مردم به ویژه جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی را جلوه‌ای از فعل انبیا و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: باید از این فرصت و ظرفیت عظیم فرهنگی جهت تبیین و تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب انسان‌ساز تشیع بهره جست.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده بر نقش ادارات، نهادهای فرهنگی، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در برگزاری هرچه با شکوه‌تر سنت حسنه اعتکاف تأکید کرد و از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تبلیغات اسلامی، بسیج و هیأت امنای مساجد متولی خواست با برنامه‌ریزی مناسب، فرهنگ کتابخوانی را بین معتکفان ترویج دهند.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برنامه معنوی اعتکاف با محوریت جوانان را امری مبارک و قابل توجه در کشور دانست و تصریح کرد: نوع بینش جوان‌گرایانه در اعتکاف امری مهم است که دست‌اندرکاران برگزاری این سنت حسنه باید تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری جوانان به مساجد داشته باشند.

 


امام جمعه اهر در پایان اعتکاف را رهایی از خویش برای رسیدن و تقرب به درگاه الهی عنوان کرد و گفت: ایام البیض فرصتی برای محسابه نفس و مراقبه است، تا ضمن طلب توبه از گناهان گذشته، آغازی دوباره برای زندگی الهی داشته باشیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات